Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Thema's
Zelfkennis
Zelfkennis
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Talenten en Vaardigheden – Portfolio-opdracht: Wat zegt dit over jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun talenten en vaardigheden en verwerken dit in een creatieve vorm naar keuze.
Zelfkennis – Welke karaktereigenschappen heb je?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun karaktereigenschappen met behulp van het Big Five-model en leren het verschil tussen karakter en gedrag.
Zelfkennis – Hoe maak jij keuzes?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun keuzestijl(en) en ontdekken wat ze nodig hebben om goede keuzes te maken.
Zelfkennis – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun kernkwaliteiten en onderzoeken bijbehorende valkuilen, uitdagingen en allergieën via het kernkwadrant.
Zelfkennis thuisopdracht – Waar word jij blij van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen houden een week lang dagelijks bij waar ze blij van worden en reflecteren op de rode draad in hun energiegevers.
Zelfkennis portfolio-opdracht – Wie ben jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken een karakterbeschrijving van zichzelf aan de hand van eigenschappen, keuzes en energiegevers.
Plannen – Hoe gebruik je een agenda?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een papieren of digitale agenda effectief kunnen gebruiken om hun schoolwerk te plannen.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke aspecten van hun identiteit ze zelf kunnen beïnvloeden en reflecteren op wie ze willen zijn.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen opvattingen over relaties en ontdekken wat zij en hun klasgenoten belangrijk vinden in een goede relatie.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke elementen hun identiteit vormen en hoeveel invloed ze daar zelf op hebben.
Identiteit – De versies van jou
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe anderen hen zien en reflecteren op de verschillende versies van zichzelf in uiteenlopende situaties.
Kennismaken – Hoe leer je je klasgenoten beter kennen?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken nieuwe kanten van hun klasgenoten door middel van persoonlijke foto’s, goede vragen en gerichte observaties.
Samen leven – Hoe maak je iemand vrolijk?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe zij anderen blij kunnen maken en ervaren wat positief gedrag doet voor henzelf én hun omgeving.
Samen leven – Hoe ga je om met groepsdruk?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ervaren wat groepsdruk is, hoe ze erop reageren en hoe ze ermee om kunnen gaan.
Samen leven – Thuisopdracht: Hoe goed kennen jullie elkaar?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders/opvoeders hoe goed ze elkaars voorkeuren, meningen en gewoontes kennen.
Zelfvertrouwen – Van welke gedachten word jij vrolijk?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
In deze les onderzoeken leerlingen hoe gedachten invloed hebben op hun gevoel en gedrag, en oefenen ze met het ombuigen van negatieve gedachten.
Zelfvertrouwen – Hoe neem je het initiatief?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken of ze initiatiefnemers of afwachters zijn en oefenen met beide rollen in een groepsopdracht.
Zelfvertrouwen – Hoe vertrouw je op jezelf?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten, leren wanneer deze kwaliteiten van pas komen en oefenen met het vragen van hulp aan anderen.
Zelfvertrouwen – Plusopdracht: Complimenten geven
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen geven elkaar persoonlijke complimenten om elkaars zelfvertrouwen te versterken.
Zelfvertrouwen – Thuisopdracht: Waar ben jij goed in?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders/opvoeders waar zij en de ander goed of minder goed in zijn.
Communiceren – Hoe voer je een goed gesprek?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met actief luisteren, samenvatten en doorvragen om een goed gesprek te kunnen voeren.
Communiceren – Wat zet jij op sociale media?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen socialemediagebruik en maken een campagne over de voor- en nadelen van sociale media.
Communiceren – Plusopdracht: Emoji’s en wat je ermee zegt
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat ze communiceren met emoji’s en reflecteren op hun eigen gebruik ervan.
Communiceren – Thuisopdracht: Hoe gebruik jij je telefoon?
Havo
,
Vmbo t
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun eigen telefoongebruik en vergelijken dit met dat van hun ouders of verzorgers.
Meer laden
Online lesmateriaal (Tumult Plus Online)
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Fysieke werkboeken
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overig aanbod
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Bekijk het volledige Plus Online-aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus Online
Mentortrainingen: inclusief gratis kennismakingspakket
[tumult_advanced_search]