Help 2017-09-20T15:10:33+00:00

Hier vind je een overzicht van veelgestelde vragen. Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Vul dan hiernaast het formulier in of neem contact met ons op via 020-421 51 29 of info@tumultgroep.nl. Je kunt ook onze startinformatie downloaden voor meer informatie over het aanmaken van een account.

Vragen over het bestellen van lesmateriaal

Je kunt ons lesmateriaal direct bestellen in onze webshop. Voor vragen of op-maat bestellingen, kun je bellen of mailen naar Tumult: 020 – 4215129 of info@tumultgroep.nl.
De levertijd van een bestelling is maximaal 2 weken. Je kunt bij je bestelling in onze webshop, aangeven wanneer je de boeken bij jou op school geleverd wilt hebben. We doen dan ons best om de bestelling op jouw voorkeursdatum af te leveren.
Ja hoor, dat is geen probleem. Je kunt gewoon bestellen via onze webshop of stuur een mailtje naar info@tumultgroep.nl voor een op-maat bestelling.

De nieuwe online omgeving op mijn.tumult.nl (na zomer 2017)

Bekijk dit filmpje voor een duidelijke uitleg. Kun of wil je het filmpje niet bekijken? Ga naar deze pagina en vul de gevraagde gegevens in. Klik dan op ‘Account aanmaken’ en je bent direct ingelogd.

Bekijk dit filmpje voor een duidelijke uitleg. Kun of wil je het filmpje niet bekijken? Ga naar deze pagina en vul onder ‘Zoek op e-mailadres’ je e-mailadres in. Dit moet hetzelfde e-mailadres zijn als waarmee je je account hebt aangemaakt. Je ontvangt dan een mail met een link. Klik op de link om je wachtwoord te wijzigen. De link blijft een halfuur geldig. Zie je de mail later? Vraag dan opnieuw een wachtwoordwijziging aan. Lukt het niet? Bel dan naar 020-4215129.

Oeps, ergens is iets fout gegaan. Bel ons op 020-4215129 of mail naar support@tumultgroep.nl, zodat wij je verder kunnen helpen.

Als je met Tumult lesmateriaal in de omgeving van LearnBeat werkt, verandert er volgend jaar nog niets voor jou. Als bestaande klant blijven je inloggegevens aan de start van het nieuwe schooljaar gewoon hetzelfde.
Net zoals een account op onze huidige online omgeving, krijg je de toegang tot mijn.tumult.nl gratis bij het bestellen van een papieren abonnement. Zo heb je dus zowel op papier als digitaal toegang tot de abonnementen waar jouw school mee werkt.
Ja dat kan! De eerste screenshots zijn al beschikbaar, Hans schreef er onlangs een blog over. De komende tijd zullen er meer blogs over dit onderwerp gepubliceerd worden. Wil je meer informatie over onze nieuwe online omgeving? Neem even contact met ons op óf meld je aan voor het Blog Weekoverzicht om op de hoogte te blijven.
Ja, die mogelijkheid zit in de nieuwe mijn.tumult.nl. Vanaf schooljaar 2017-2018 is dit nog een basis-portfoliofunctie. Elke school kan ervoor kiezen om gemaakte opdrachten binnen mijn.tumult.nl te bewaren en daarmee overzicht te houden van ieders leerroute. Deze functie is voor iedereen beschikbaar, maar als leraren voortgang willen zien maken we – in samenwerking met de school – een klasindeling op mijn.tumult.nl en verbinden we leerlingen aan klassen en leraren. In de blog van Hans lees je hier meer over.
Ja, in de meeste gevallen is dat mogelijk. Onze nieuwe online omgeving heeft een single sign-on koppeling met de meeste elo’s (o.a. Magister, Office 365, Google, Entree Kennisnet etc.).
De indeling van de abonnementen zoals deze nu is blijft op mijn.tumult.nl hetzelfde. In een abonnement heb je hoofdstukken en die bestaan uit verschillende bestanden (o.a. een pdf van de les, lesvoorbereiding voor de docent, filmpjes, stappenplannen etc.). Als jouw school in schooljaar 17-18 weer hetzelfde abonnement bestelt, hou je toegang tot dezelfde bestanden op onze nieuwe online omgeving.
Ja, ook in onze nieuwe online omgeving mijn.tumult.nl kun je elke twee weken een nieuwe gratis lesbrief vinden. Wil je zeker weten dat je nooit meer een les mist? Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Je kunt op mijn.tumult.nl inloggen door zelf een account aan te maken en de juiste school te selecteren. Maar je kunt ook automatisch via de elo van je school inloggen bij onze digitale omgeving. Hiervoor maken we gebruik van SSO (single sign-on) via de Entree Kennisnet Federatie. Als je school op de juiste manier is aangesloten bij deze federatie kun je straks direct via de elo bij de lesmaterialen in mijn.tumult.nl. Heb je hier vragen over? Hans Wendel kan je hier alles over vertellen. Neem contact met het hem op via hanswendel@tumultgroep.nl of bel naar 020 421 51 29.

Scholen die graag met ons LOB portfolio willen werken, worden gevraagd om een klassenlijst. Wij zullen vervolgens deze lijst toevoegen aan onze online leeromgeving. Leerlingen krijgen de mogelijkheid om materiaal op te slaan in mijn.tumult.nl en docenten kunnen dit materiaal zien. Dit zijn op maat trajecten met functionaliteiten die we in schooljaar 1718 verder willen verbeteren.

Vragen over lesmateriaal/abonnementen

Ja, leerlingen kunnen een eigen account aanmaken en zelf het lesmateriaal bekijken waar de school toegang toe heeft. Leerlingen kunnen de leskaarten en docententoelichting niet zien.
Als je al een abonnement hebt, neemt Tumult ruimschoots voordat de jaarlijkse opzegtermijn verloopt, contact op met de school om de wensen te bespreken. Wil je zelf je abonnement uitbreiden, kun je natuurlijk altijd contact opnemen via 020-4215129 of info@tumultgroep.nl.
Onze abonnementen lopen af aan het eind van een schooljaar, maar we bieden ook meerjarencontracten met een aantrekkelijke korting aan. Wil je hier meer informatie over? Bel naar 020-4215129 of stuur ons een mailtje. Je kunt op elk moment in het schooljaar een abonnement afsluiten.
Jazeker, je kunt direct een proefexemplaar aanvragen via onze pagina Lesmateriaal of via de webshop. Je ontvangt een link naar de digitale versie van het dossier in je mailbox. Wil je graag direct een papieren exemplaar ontvangen? Neem dan contact met ons op via 020-4215129 of info@tumultgroep.nl.
Voor een overzicht van onze prijzen kun je een kijkje nemen in onze webshop. De prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten. De verzendkosten zijn afhankelijk van de omvang van de bestelling. Bij het afronden van je bestelling, geven we je een inschatting van de verzendkosten. De daadwerkelijke kosten kunnen hier van afwijken.
Zodra je inlogt, verschijnt de tab Mijn Tumult met drie onderdelen: Mijn abonnementen, Mijn profiel en Alle bestanden. Onder Mijn abonnementen vind je een overzicht van de abonnementen van jouw school. Staan jouw abonnementen er niet tussen of kun je het niet vinden? Neem dan contact met ons op via info@tumultgroep.nl of 020-4215129.
Ja dat kan, als school kun je bijvoorbeeld onze informatie voor ouders downloaden en uitdelen aan ouders. Ook ouders kunnen gratis een account aanmaken op lessen.tumult.nl. Op het aanmeldformulier kunnen ze de school van hun zoon of dochter selecteren en op die manier toegang krijgen tot het lesmateriaal. Ouders hebben gratis toegang tot een speciaal ouderabonnement als de school van hun kind klant is.

Overige vragen

Browser: IE 10.0, Firefox en Safari. Beeldschermresolutie: 1280 x 600
– Alle gebruikte componenten zijn crossbrowser compatible vanaf IE 10.0.
– De site is gebouwd conform W3-org standaarden (HTML5 en CSS3).
– Voor sommige video’s moet Microsoft Silverlight of Adobe Flash geïnstalleerd zijn.
– Voor goed gebruik moeten Cookies, Sessies, Adobe Flash, User generated sites (zoals YouTube) en Javascripts zijn toegestaan.
Als een bestand niet opent of een link niet werkt, kun je dat aan ons melden. Wij zullen het probleem dan zo snel mogelijk oplossen. Je kunt een probleem melden door bij het desbetreffende bestand op de knop ‘Meld een probleem’ te klikken. Heb je een opmerking of tip over onze website? Mail ze naar info@tumultgroep.nl.