Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Brugklas
Brugklas
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen – Hoe gebruik je een agenda?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ontdekken het nut van een agenda en leren hoe ze deze effectief kunnen gebruiken om overzicht te houden en huiswerk te plannen.
Plannen – Hoe werk je met een takenlijst?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een effectieve takenlijst maken, prioriteiten stellen en reflecteren op hun aanpak.
Plannen – Hoe plan je een grote taak?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote taak kunnen opdelen, verspreid plannen en rekening houden met herhaling.
Plannen – in-de-vaklesopdracht: Een planning maken voor een grote toets
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken een concrete planning voor een grote toets door de leerstof op te delen in deeltaken en deze te verspreiden over meerdere dagen.
Plannen – klusopdracht: Wanneer heb jij tijd voor huiswerk?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken een overzicht van hun weekplanning om inzicht te krijgen in wanneer en hoeveel tijd ze beschikbaar hebben voor huiswerk.
Plannen – plusopdracht: Maak een weekplanning met deeltaken
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen dagen zichzelf uit door voor een hele week een takenlijst te maken, in te plannen én uit te voeren.
Leerstrategieën – Hoe maak je aantekeningen?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze belangrijke informatie herkennen en deze beknopt en duidelijk kunnen opschrijven tijdens het luisteren of lezen.
Leerstrategieën – Hoe begrijp je wat je leest?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren een tekst beter begrijpen door deze in drie rondes te lezen, moeilijke woorden te verklaren en kernzinnen te herkennen.
Leerstrategieën – Hoe leer je woordjes?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ontdekken verschillende manieren om woordjes te leren en onderzoeken welke methode voor hen het meest effectief is.
Leerstrategieën – Hoe motiveer je jezelf?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hen wel en niet motiveert en leren hoe ze zichzelf kunnen stimuleren met beloningen en slimme motivatietips.
Leerstrategieën – Welke toetsvragen zijn er?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren verschillende soorten toetsvragen herkennen en zelf opstellen, met aandacht voor het verschil tussen kennis- en vaardigheidstoetsen.
Leerstrategieën – In-de-vaklesopdracht: Aantekeningen maken en vergelijken
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken beurtelings aantekeningen tijdens een uitleg en leren door het vergelijken en aanvullen van elkaars notities.
Plannen – Wat neem je mee naar school?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat ze elke dag en per vak mee moeten nemen naar school om goed voorbereid te zijn.
Plannen – Hoe kom je op tijd op school?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun ochtendroutine en bedenken manieren om tijd te besparen zodat ze op tijd op school kunnen zijn.
Plannen – Hoe plan je een grote taak?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote taak kunnen opdelen in kleinere deeltaken en deze efficiënt inplannen.
Plannen | Scan – Hoe goed kun jij plannen?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Met deze scan onderzoeken leerlingen hoe goed ze zijn in plannen, op tijd komen en schoolspullen meenemen.
Plannen | Plusopdracht – Dagplanning maken
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken een dagplanning voor morgen met zowel vaste afspraken als zelf te plannen taken.
Plannen | In-de-vakles-opdracht – Schoolspullen controleren
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen controleren en actualiseren hun lijst met benodigde spullen per vak samen met hun vakdocent.
Plannen | Stappenplan – Zelfstandig leren plannen
Stappenplan
Leerlingen leren stap voor stap hoe ze hun taken en afspraken effectief in een agenda of planner kunnen organiseren.
Leren – Hoe let je op in de les?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ervaren het verschil tussen een goede en slechte luisterhouding en ontdekken hoe zij zelf het beste kunnen opletten in de les.
Leren – Hoe leer je een (grote) tekst?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote tekst effectief kunnen lezen, begrijpen en onthouden met behulp van strategieën en digitale tools zoals Quizlet.
Leren – Hoe leer je woordjes?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ontdekken twee effectieve manieren om woordjes te leren: met fysieke flitskaarten en met de digitale tool Quizlet.
Leren – Hoe maak je een goede werkplek?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke factoren zorgen voor een fijne werkplek en hoe ze die zelf kunnen verbeteren.
Leren – In-de-vakles-opdracht: Teksten leren
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een vaktekst actief kunnen verwerken en begrijpen door middel van een gestructureerde aanpak.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]