Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Vmbo t
Vmbo t
Filters
Compositie – Hoe zorg je voor ruimte en diepte?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe kunstenaars ruimte en diepte creëren en passen dit zelf toe in foto’s vanuit verschillende standpunten en perspectieven.
Compositie – Welke composities zijn er?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen leren verschillende soorten composities herkennen en maken zelf een foto met een gekozen compositie.
Inleiding – Kijkopdracht: Jochem Myjer
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen bekijken een cabaretfragment van Jochem Myjer en oefenen met het geven van hun mening over een theatervoorstelling.
Inleiding – Doe-opdracht: Wat is kunst voor jou?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen maken een collage om te laten zien wat kunst voor hen betekent.
Inleiding – Beroepenopdracht: Interieuradviseur
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken het beroep van interieuradviseur en ontwerpen zelf een interieur om te ontdekken of dit vak bij hen past.
Inleiding – Jouw CKV-dossier
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen starten met hun persoonlijke CKV-dossier en maken een creatieve introductie waarin zij zichzelf en hun relatie tot kunst en cultuur presenteren.
Inleiding – Wat is kunst en cultuur voor jou?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen ontdekken dat kunst overal om hen heen te vinden is en maken een persoonlijk kunstlogboek waarin ze hun eigen ervaringen en activiteiten bijhouden.
Inleiding – Wat is kunst en cultuur?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun eerste indrukken van kunst en cultuur en vormen hun eigen mening over wat kunst betekent.
Bepaal de waarde – Wat maakt kunst waardevol?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
CKV
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat waardevol is voor henzelf én waarom kunst soms miljoenen waard is, terwijl iets anders maar een paar euro kost.
Zet iets in elkaar – Hoe zit kunst technisch in elkaar?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
CKV
Werkboekles
Leerlingen ontdekken dat techniek onmisbaar is in kunst en experimenteren met verschillende vormen van maken, bouwen, tekenen en performen.
Maak een compositie – Hoe geef je vorm aan beeld, geluid en beweging?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
CKV
Werkboekles
Leerlingen ontdekken dat compositie overal in hun leven voorkomt en leren zelf composities maken met beeld, muziek, vormen en beweging.
Vertel een verhaal – Hoe breng je een verhaal tot leven met beeld, geluid en spel?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
CKV
Werkboekles
Leerlingen ontdekken dat verhalen overal zijn en leren op verschillende creatieve manieren hun eigen verhaal te vertellen.
Inleiding – Wat is natuur en wat is cultuur?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
,
Jaar 2
CKV
Werkboekles
Leerlingen maken kennis met de begrippen cultuur en kunst, onderzoeken hun eigen creativiteit en ontdekken dat ze zelf ook ‘kunstenaars’ zijn.
Afronding portfolio: Terugblikken en vooruitkijken op je LOB-proces
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun LOB-proces, kijken vooruit naar hun profielkeuze en benoemen wat ze hebben geleerd.
Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.
Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.
Hoe kom je er? – Hoe maak je SMART doelen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze persoonlijke doelen concreet en haalbaar kunnen maken met behulp van de SMART-methode.
Hoe kom je er? – Hoe zijn anderen er gekomen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken de loopbaan van een inspirerend persoon en ontdekken hoe onverwachte stappen en interesses tot succes kunnen leiden.
Ondernemerschap – Jouw businessplan
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen werken hun ondernemingsidee uit in een businessplan en pitchen dit om feedback te krijgen en hun plan aan te scherpen.
Ondernemerschap – Wat kun je ondernemen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij leuk vinden, goed kunnen en waar mensen mogelijk voor willen betalen om ondernemende ideeën te ontwikkelen.
Ondernemerschap – Portfolio-opdracht: Meelopen met een ondernemer
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen lopen een dag(deel) mee met een ondernemer om inzicht te krijgen in het ondernemerschap.
Ondernemerschap – Thuisopdracht: Bespreek je businessplan met een volwassene
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun businessplan met een volwassene en onderzoeken of het plan en ondernemerschap bij hen passen.
Werk en beroep – Portfolio-opdracht: Mini-docu over een beroep
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken een korte documentaire over een beroep dat hen interesseert en presenteren deze.
Werk en beroep – Thuisopdracht: Interview iemand met een interessant beroep
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen interviewen iemand met een beroep dat hen aanspreekt om meer inzicht te krijgen in het werk en de benodigde vaardigheden.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]