Havo

Havo

Filters

Compositie – Hoe zorg je voor ruimte en diepte?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hoe kunstenaars ruimte en diepte creëren en passen dit zelf toe in foto’s vanuit verschillende standpunten en perspectieven.

Compositie – Welke composities zijn er?

Werkboekles

Leerlingen leren verschillende soorten composities herkennen en maken zelf een foto met een gekozen compositie.

Inleiding – Kijkopdracht: Jochem Myjer

Werkboekles

Leerlingen bekijken een cabaretfragment van Jochem Myjer en oefenen met het geven van hun mening over een theatervoorstelling.

Inleiding – Doe-opdracht: Wat is kunst voor jou?

Werkboekles

Leerlingen maken een collage om te laten zien wat kunst voor hen betekent.

Inleiding – Beroepenopdracht: Interieuradviseur

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken het beroep van interieuradviseur en ontwerpen zelf een interieur om te ontdekken of dit vak bij hen past.

Inleiding – Jouw CKV-dossier

Werkboekles

Leerlingen starten met hun persoonlijke CKV-dossier en maken een creatieve introductie waarin zij zichzelf en hun relatie tot kunst en cultuur presenteren.

Inleiding – Wat is kunst en cultuur voor jou?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat kunst overal om hen heen te vinden is en maken een persoonlijk kunstlogboek waarin ze hun eigen ervaringen en activiteiten bijhouden.

Inleiding – Wat is kunst en cultuur?

Werkboekles

Leerlingen verkennen hun eerste indrukken van kunst en cultuur en vormen hun eigen mening over wat kunst betekent.

Bepaal de waarde – Wat maakt kunst waardevol?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken wat waardevol is voor henzelf én waarom kunst soms miljoenen waard is, terwijl iets anders maar een paar euro kost.

Zet iets in elkaar – Hoe zit kunst technisch in elkaar?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat techniek onmisbaar is in kunst en experimenteren met verschillende vormen van maken, bouwen, tekenen en performen.

Maak een compositie – Hoe geef je vorm aan beeld, geluid en beweging?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat compositie overal in hun leven voorkomt en leren zelf composities maken met beeld, muziek, vormen en beweging.

Vertel een verhaal – Hoe breng je een verhaal tot leven met beeld, geluid en spel?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat verhalen overal zijn en leren op verschillende creatieve manieren hun eigen verhaal te vertellen.

Inleiding – Wat is natuur en wat is cultuur?

Werkboekles

Leerlingen maken kennis met de begrippen cultuur en kunst, onderzoeken hun eigen creativiteit en ontdekken dat ze zelf ook ‘kunstenaars’ zijn.

Afronding portfolio: Terugblikken en vooruitkijken op je LOB-proces

Werkboekles

Leerlingen reflecteren op hun LOB-proces, kijken vooruit naar hun profielkeuze en benoemen wat ze hebben geleerd.

Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART

Werkboekles

Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.

Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART

Werkboekles

Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.

Hoe kom je er? – Hoe maak je SMART doelen?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze persoonlijke doelen concreet en haalbaar kunnen maken met behulp van de SMART-methode.

Hoe kom je er? – Hoe zijn anderen er gekomen?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken de loopbaan van een inspirerend persoon en ontdekken hoe onverwachte stappen en interesses tot succes kunnen leiden.

Ondernemerschap – Jouw businessplan

Werkboekles

Leerlingen werken hun ondernemingsidee uit in een businessplan en pitchen dit om feedback te krijgen en hun plan aan te scherpen.

Ondernemerschap – Wat kun je ondernemen?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken wat zij leuk vinden, goed kunnen en waar mensen mogelijk voor willen betalen om ondernemende ideeën te ontwikkelen.

Ondernemerschap – Portfolio-opdracht: Meelopen met een ondernemer

Werkboekles

Leerlingen lopen een dag(deel) mee met een ondernemer om inzicht te krijgen in het ondernemerschap.

Ondernemerschap – Thuisopdracht: Bespreek je businessplan met een volwassene

Werkboekles

Leerlingen bespreken hun businessplan met een volwassene en onderzoeken of het plan en ondernemerschap bij hen passen.

Werk en beroep – Portfolio-opdracht: Mini-docu over een beroep

Werkboekles

Leerlingen maken een korte documentaire over een beroep dat hen interesseert en presenteren deze.

Werk en beroep – Thuisopdracht: Interview iemand met een interessant beroep

Werkboekles

Leerlingen interviewen iemand met een beroep dat hen aanspreekt om meer inzicht te krijgen in het werk en de benodigde vaardigheden.
[tumult_advanced_search]