Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Jaar 3
Jaar 3
Filters
Ondernemerschap – Portfolio-opdracht: Meelopen met een ondernemer
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen lopen een dag(deel) mee met een ondernemer om inzicht te krijgen in het ondernemerschap.
Ondernemerschap – Thuisopdracht: Bespreek je businessplan met een volwassene
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun businessplan met een volwassene en onderzoeken of het plan en ondernemerschap bij hen passen.
Werk en beroep – Portfolio-opdracht: Mini-docu over een beroep
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken een korte documentaire over een beroep dat hen interesseert en presenteren deze.
Werk en beroep – Thuisopdracht: Interview iemand met een interessant beroep
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen interviewen iemand met een beroep dat hen aanspreekt om meer inzicht te krijgen in het werk en de benodigde vaardigheden.
Werk en beroep – Wat vind jij van de beroepen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen lezen het gezamenlijk gemaakte beroepentijdschrift en analyseren welke beroepen hen aanspreken en waarom.
Werk en beroep – Welke beroepen zijn er?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken een onbekend beroep en maken hierover een tijdschriftpagina voor een gezamenlijk klassentijdschrift.
Opleidingen – Portfolio-opdracht: Bezoek een open dag of opleidingenmarkt
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen bezoeken een open dag of opleidingenmarkt om opleidingsmogelijkheden te verkennen en hun profielkeuze voor te bereiden.
Opleidingen – Thuisopdracht: Braindump over opleidingen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken samen met een volwassene uit hun omgeving een braindump over opleidingen en eigenschappen die bij hen passen.
Opleidingen – De opleidingencarrousel: Wat spreekt je aan?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen bekijken elkaars PowerPoints in een opleidingencarrousel en onderzoeken welke opleidingen en eigenschappen het beste bij hen passen.
Opleidingen – Welke opleidingen zijn er?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen zoeken in groepjes informatie over mbo-, hbo- en wo-opleidingen binnen hun interessegebied en presenteren deze in een gezamenlijke PowerPoint.
Profielen – Portfolio-opdracht: Voor- en nadelen van elk profiel
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen zetten de persoonlijke voor- en nadelen van elk profiel op een rij en reflecteren hierop in hun portfolio.
Profielen – Thuisopdracht: Bespreek je profielkeuze met een volwassene
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun profielkeuze met een volwassene en vergelijken hun eigen mening met het advies dat zij krijgen.
Profielen – Uit welke profielen kun je kiezen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke profielen en profielkeuzevakken er op hun school mogelijk zijn en bepalen welke informatie ze nog nodig hebben voor hun keuze.
LOB-taken – Compleet pakket: Oriëntatie op jezelf, beroepen en profielkeuze
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen voeren een reeks praktische en reflectieve LOB-taken uit om hun kwaliteiten, interesses, netwerk en profielkeuze te onderzoeken, te onderbouwen en te presenteren.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Thuisopdracht: Bespreek je profielkeuze
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun profielkeuze met ouders of opvoeders en reflecteren op eventuele overeenkomsten en verschillen in mening.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vakken kies je?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de opbouw van profielen en maken keuzes voor profielvakken en keuzevakken.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Hoe kies je een profiel?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hun profielkeuze maken door twijfels te onderzoeken, beschikbare informatie te gebruiken en hun keuze te presenteren.
Wie kan mij helpen? – Thuisopdracht: Breng het netwerk van je ouders/opvoeders in kaart
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken het netwerk van hun ouders of opvoeders en ontdekken welke interessante beroepscontacten daar onderdeel van uitmaken.
Wie kan mij helpen? – Hoe gebruik je jouw netwerk?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hoe zij hun netwerk en dat van hun klasgenoten kunnen inzetten om loopbaanvragen te beantwoorden.
Wie kan mij helpen? – Hoe ziet jouw netwerk eruit?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat een netwerk is, brengen hun eigen netwerk in kaart en leren hoe zij het kunnen gebruiken bij hun loopbaanontwikkeling.
Wat voor werk past bij mij? – Thuisopdracht: Welke werkkenmerken passen bij jou?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders of opvoeders welke werkkenmerken bij hen passen en ontdekken of zij interesse hebben in het werk van hun ouders of dat van een klasgenoot.
Wat voor werk past bij mij? – Uit welke profielen kun je kiezen?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de verschillende profielen op hun school, koppelen deze aan kwaliteiten, interesses en beroepen, en presenteren hun bevindingen.
Wat voor werk past bij mij? – Wat voor beroepen zijn er allemaal?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke beroepen er zijn, welke kenmerken daarbij horen en welke beroepen bij henzelf en hun klasgenoten passen.
Wat wil ik? – Thuisopdracht: Wat zegt jouw speelgoed over je interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders of opvoeders wat hun favoriete speelgoed van vroeger zegt over hun (beroeps)interesses.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]