Contenttypes

Contenttypes

Filters

Zet iets in elkaar – Hoe zit kunst technisch in elkaar?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat techniek onmisbaar is in kunst en experimenteren met verschillende vormen van maken, bouwen, tekenen en performen.

Maak een compositie – Hoe geef je vorm aan beeld, geluid en beweging?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat compositie overal in hun leven voorkomt en leren zelf composities maken met beeld, muziek, vormen en beweging.

Vertel een verhaal – Hoe breng je een verhaal tot leven met beeld, geluid en spel?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat verhalen overal zijn en leren op verschillende creatieve manieren hun eigen verhaal te vertellen.

Inleiding – Wat is natuur en wat is cultuur?

Werkboekles

Leerlingen maken kennis met de begrippen cultuur en kunst, onderzoeken hun eigen creativiteit en ontdekken dat ze zelf ook ‘kunstenaars’ zijn.

Afronding portfolio: Terugblikken en vooruitkijken op je LOB-proces

Werkboekles

Leerlingen reflecteren op hun LOB-proces, kijken vooruit naar hun profielkeuze en benoemen wat ze hebben geleerd.

Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART

Werkboekles

Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.

Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART

Werkboekles

Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.

Hoe kom je er? – Hoe maak je SMART doelen?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze persoonlijke doelen concreet en haalbaar kunnen maken met behulp van de SMART-methode.

Hoe kom je er? – Hoe zijn anderen er gekomen?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken de loopbaan van een inspirerend persoon en ontdekken hoe onverwachte stappen en interesses tot succes kunnen leiden.

Ondernemerschap – Jouw businessplan

Werkboekles

Leerlingen werken hun ondernemingsidee uit in een businessplan en pitchen dit om feedback te krijgen en hun plan aan te scherpen.

Ondernemerschap – Wat kun je ondernemen?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken wat zij leuk vinden, goed kunnen en waar mensen mogelijk voor willen betalen om ondernemende ideeën te ontwikkelen.

Ondernemerschap – Portfolio-opdracht: Meelopen met een ondernemer

Werkboekles

Leerlingen lopen een dag(deel) mee met een ondernemer om inzicht te krijgen in het ondernemerschap.

Ondernemerschap – Thuisopdracht: Bespreek je businessplan met een volwassene

Werkboekles

Leerlingen bespreken hun businessplan met een volwassene en onderzoeken of het plan en ondernemerschap bij hen passen.

Werk en beroep – Portfolio-opdracht: Mini-docu over een beroep

Werkboekles

Leerlingen maken een korte documentaire over een beroep dat hen interesseert en presenteren deze.

Werk en beroep – Thuisopdracht: Interview iemand met een interessant beroep

Werkboekles

Leerlingen interviewen iemand met een beroep dat hen aanspreekt om meer inzicht te krijgen in het werk en de benodigde vaardigheden.

Werk en beroep – Wat vind jij van de beroepen?

Werkboekles

Leerlingen lezen het gezamenlijk gemaakte beroepentijdschrift en analyseren welke beroepen hen aanspreken en waarom.

Werk en beroep – Welke beroepen zijn er?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken een onbekend beroep en maken hierover een tijdschriftpagina voor een gezamenlijk klassentijdschrift.

Opleidingen – Portfolio-opdracht: Bezoek een open dag of opleidingenmarkt

Werkboekles

Leerlingen bezoeken een open dag of opleidingenmarkt om opleidingsmogelijkheden te verkennen en hun profielkeuze voor te bereiden.

Opleidingen – Thuisopdracht: Braindump over opleidingen

Werkboekles

Leerlingen maken samen met een volwassene uit hun omgeving een braindump over opleidingen en eigenschappen die bij hen passen.

Opleidingen – De opleidingencarrousel: Wat spreekt je aan?

Werkboekles

Leerlingen bekijken elkaars PowerPoints in een opleidingencarrousel en onderzoeken welke opleidingen en eigenschappen het beste bij hen passen.

Opleidingen – Welke opleidingen zijn er?

Werkboekles

Leerlingen zoeken in groepjes informatie over mbo-, hbo- en wo-opleidingen binnen hun interessegebied en presenteren deze in een gezamenlijke PowerPoint.

Profielen – Portfolio-opdracht: Voor- en nadelen van elk profiel

Werkboekles

Leerlingen zetten de persoonlijke voor- en nadelen van elk profiel op een rij en reflecteren hierop in hun portfolio.

Profielen – Thuisopdracht: Bespreek je profielkeuze met een volwassene

Werkboekles

Leerlingen bespreken hun profielkeuze met een volwassene en vergelijken hun eigen mening met het advies dat zij krijgen.

Profielen – Uit welke profielen kun je kiezen?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken welke profielen en profielkeuzevakken er op hun school mogelijk zijn en bepalen welke informatie ze nog nodig hebben voor hun keuze.
[tumult_advanced_search]