Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Zelfvertrouwen
Zelfvertrouwen
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Zelfvertrouwen – Waar ben jij trots op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken waar ze trots op zijn en maken een creatieve pronkpagina om hun kwaliteiten te vieren.
Zelfvertrouwen – Hoe kom jij voor jezelf op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen hoe ze stevig kunnen staan en op een zelfverzekerde manier voor zichzelf kunnen opkomen in lastige situaties.
Zelfvertrouwen – Hoe blijf je rustig?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken en ervaren verschillende manieren om met onrustige gedachten om te gaan.
Zelfvertrouwen – Plusopdracht: Tips tegen onzekerheid
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen geven elkaar anoniem tips over onzekerheden en koppelen deze aan manieren om rustig te worden.
Inleiding – Wat is natuur en wat is cultuur?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
,
Jaar 2
CKV
Werkboekles
Leerlingen maken kennis met de begrippen cultuur en kunst, onderzoeken hun eigen creativiteit en ontdekken dat ze zelf ook ‘kunstenaars’ zijn.
Vertel een verhaal – Hoe breng je een verhaal tot leven met beeld, geluid en spel?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
CKV
Werkboekles
Leerlingen ontdekken dat verhalen overal zijn en leren op verschillende creatieve manieren hun eigen verhaal te vertellen.
Mondeling presenteren – thuisopdracht: Oefenen met ouders
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen hun presentatie thuis en vragen feedback aan ouders of opvoeders.
Mondeling presenteren – Hoe bereid je een presentatie voor?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren stap voor stap hoe ze een presentatie voorbereiden, opbouwen en ondersteunen met hulpmiddelen.
Mondeling presenteren – Hoe houd je een presentatie?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het geven van een presentatie en leren hoe ze feedback geven en ontvangen.
Presenteren – Plusopdracht: Filmpje maken
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een kort filmpje van 30 seconden waarin ze de basistips voor houding en stemgebruik toepassen.
Presenteren – Thuisopdracht: Oefenen voor publiek
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen een presentatie thuis voor hun ouders of iemand anders uit hun omgeving en vragen feedback.
Presenteren – Stappenplan
Stappenplan
Leerlingen leren met een vijfstappenplan hoe ze een gestructureerde presentatie voorbereiden, oefenen en uitvoeren.
Presenteren – Scans
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen voeren zelfscans uit om hun presentatievaardigheden op het gebied van houding en stem te evalueren.
Presenteren – Hoe is je houding bij het presenteren?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat een goede en slechte presentatiehouding is door houdingen uit te proberen en er samen over te reflecteren.
Presenteren – Hoe gebruik je je stem bij het presenteren?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met volume en tempo om hun stem duidelijk, rustig en verstaanbaar in te zetten tijdens een presentatie.
Zelfvertrouwen – Welke gedachtes geven jou zelfvertrouwen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen gedachtes en leren hoe ze negatieve gedachtes kunnen ombuigen naar groeigedachtes.
Zelfvertrouwen – Hoe kom je voor jezelf op?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken in welke situaties ze voor zichzelf op moeten komen en leren hoe ze dat op een assertieve manier kunnen doen.
Zelfvertrouwen – Welke emoties zijn er?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren verschillende emoties herkennen, uitbeelden en ermee omgaan.
Kennismaken – Thuisopdracht: gesprek over de brugklas
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen praten met een volwassene over het begin van hun middelbareschooltijd.
Zelfvertrouwen – Welke gedachtes geven jou zelfvertrouwen?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat onzekerheid en zelfvertrouwen zijn en leren negatieve gedachtes om te buigen naar groeigedachtes.
Zelfvertrouwen – Hoe kom je voor jezelf op?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken verschillende manieren om voor zichzelf op te komen en oefenen met assertief reageren in sociale situaties.
Zelfvertrouwen – Welke emoties zijn er?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken basisemoties en variaties daarop, oefenen met het uitbeelden van emoties en leren hoe ze beter met emoties kunnen omgaan.
Zelfvertrouwen – thuisopdracht: Terugblik & verdieping
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken samen met een volwassene een persoonlijke gebruiksaanwijzing voor hoe anderen met hun emoties kunnen omgaan.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]