Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Zelfinzicht
Zelfinzicht
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen – thuisopdracht: Maak samen met je ouder een planning voor de middag
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen plannen samen met een ouder of opvoeder hun middag en reflecteren daarna op wat goed ging en wat beter kan.
Leerstrategieën – Hoe maak je een schemasamenvatting?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze met een kolommenschema een tekst overzichtelijk en effectief kunnen samenvatten.
Leerstrategieën – Hoe leer je woordjes?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ontdekken verschillende manieren om woordjes te leren en onderzoeken welke methode voor hen het meest effectief is.
Leerstrategieën – Hoe motiveer je jezelf?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hen wel en niet motiveert en leren hoe ze zichzelf kunnen stimuleren met beloningen en slimme motivatietips.
Leerstrategieën – Thuisopdracht: Check je studieplek
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leeromgeving en beoordelen hoe geschikt deze is voor geconcentreerd werken.
Leerstrategieën – Thuisopdracht: Wie kan jou helpen?
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen brengen in kaart bij welke schooltaken ze hulp kunnen gebruiken en wie in hun omgeving hen daarbij zou kunnen ondersteunen.
Plannen | Scan – Hoe goed kun jij plannen?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Met deze scan onderzoeken leerlingen hoe goed ze zijn in plannen, op tijd komen en schoolspullen meenemen.
Leren – Hoe let je op in de les?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ervaren het verschil tussen een goede en slechte luisterhouding en ontdekken hoe zij zelf het beste kunnen opletten in de les.
Leren – Scan
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Deze scan helpt leerlingen in kaart te brengen hoe ze leren, opletten in de les en hun werkplek inrichten.
Leren – Thuisopdracht: Jouw werkplek
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken waar en hoe ze meestal huiswerk maken, en denken na over verbeterpunten.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Aantekeningen maken – digitaal of op papier?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze opdracht ontdek je of je beter aantekeningen maakt op je laptop/tablet of met pen en papier.
Plannen- keuzeopdracht: Kies jouw planner
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke planner het beste bij hen past door verschillende soorten planners uit te proberen en te vergelijken.
Leerstrategieën – Kernopdracht: Welke leerstrategieën gebruik jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leerstrategieën en passen deze aan voor een aankomende toets.
Leerstrategieën – Infographicbespreking: Slimmer leren? Zo doe je dat
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de werking van het geheugen en leren waarom bepaalde leerstrategieën níét effectief zijn.
Leerstrategieën – Klusopdracht: Verbeelden en groeperen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren informatie beter te onthouden door gebruik te maken van de technieken verbeelden en groeperen.
Plannen – Keuzeopdracht B: Schat jouw tijd goed in
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoeveel tijd ze echt besteden aan taken en vergelijken dit met hun eigen inschatting.
Leerstrategieën – Hoe leer jij? (basisles 1)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe zij leren, vergelijken hun aanpak met klasgenoten en maken een persoonlijk stappenplan om effectiever te leren.
Leerstrategieën – Hoe word je beter in leren? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen kiezen en testen een nieuwe leerstrategie en reflecteren op de effectiviteit ervan.
Presenteren – Scan: Hoe goed presenteer jij al?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen reflecteren met een scan op hun presentatievaardigheden, zoals omgaan met zenuwen, stemgebruik, houding en publiek betrekken.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat geluk voor hen betekent door een mindmap te maken en hun eigen gelukscijfer te reflecteren.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hoe hun gedachten invloed hebben op hun gevoel en oefenen met het ombuigen van negatieve gedachten naar positieve.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over welke houding zij prettig vinden in gesprekken en reflecteren op hun eigen houding tegenover anderen.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke grenzen en beschrijven hoe zij willen dat anderen met hen omgaan.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun waarden en hoe zij deze zichtbaar maken in hun gedrag.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]