Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Reflecteren
Reflecteren
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Inleiding – Jouw CKV-dossier
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen starten met hun persoonlijke CKV-dossier en maken een creatieve introductie waarin zij zichzelf en hun relatie tot kunst en cultuur presenteren.
Inleiding – Doe-opdracht: Wat is kunst voor jou?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen maken een collage om te laten zien wat kunst voor hen betekent.
Inleiding – Kijkopdracht: Jochem Myjer
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen bekijken een cabaretfragment van Jochem Myjer en oefenen met het geven van hun mening over een theatervoorstelling.
Informatievaardigheden – plusopdracht: Uitdagende zoekvragen oplossen
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen analyseren complexe zoekopdrachten en zoeken gericht naar betrouwbare antwoorden.
Mondeling presenteren – plusopdracht: Filmpresentatie maken
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een video-opname van hun presentatie en oefenen met feedback geven en ontvangen.
Mondeling presenteren – Hoe bereid je een presentatie voor?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren stap voor stap hoe ze een presentatie voorbereiden, opbouwen en ondersteunen met hulpmiddelen.
Mondeling presenteren – Hoe houd je een presentatie?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het geven van een presentatie en leren hoe ze feedback geven en ontvangen.
Schriftelijk presenteren – klusopdracht: Rekening houden met publiek en schrijfdoel
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het schrijven van een tekst die past bij een publiek en een specifiek schrijfdoel.
Schriftelijk presenteren – thuisopdracht: Werkstuk checken met ouders
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen controleren samen met hun ouders een werkstuk aan de hand van een checklist.
Schriftelijk presenteren – Hoe bouw je een tekst op?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een tekst logisch kunnen opbouwen met een duidelijke inleiding, kern en afsluiting.
Schriftelijk presenteren – Waar moet je op letten als je een tekst schrijft?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun schrijfdoel en publiek bepalen en hier rekening mee houden bij het schrijven van een tekst.
Samenwerken – Hoe kom je samen tot een goed resultaat?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ervaren het belang van samenwerking en ontdekken hoe rollen, taken en sfeer bijdragen aan een goed groepsresultaat.
Samenwerken – Wat is jouw rol in de groep?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke rol zij vaak innemen in een groep en hoe deze rol kan bijdragen aan samenwerking.
Samenwerken – klusopdracht: Rollen en taken verdelen
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het verdelen van rollen en taken op basis van karaktereigenschappen.
Samenwerken – thuisopdracht: Interview over samenwerken
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen interviewen drie mensen uit hun omgeving over samenwerken en delen de beste tips klassikaal.
Samenwerken – plusopdracht: Een andere rol aannemen
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het aannemen van een rol die hen minder goed ligt tijdens een samenwerkingsopdracht.
Meesterproeven – Toepassen van vaardigheden in projecten
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen laten in verschillende meesterproeven zien hoe goed zij meerdere vaardigheden tegelijk kunnen toepassen in een praktische opdracht of project.
Inleiding – Hoe maak je keuzes voor jouw toekomst?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hoe zij nu al bezig zijn met hun toekomst en leren de vijf loopbaanvragen kennen die hen helpen bij het maken van keuzes.
Inleiding – Waar sta je nu?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten en maken een eerste portfolio-pagina die laat zien wie ze zijn.
Inleiding – Thuisopdracht: Loopbaan van je ouder/opvoeder
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouder/opvoeder hoe hun loopbaan eruitziet en welke lessen zij daaruit kunnen trekken.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten en die van anderen met behulp van spelvormen en een profielwijzer.
Wie ben ik en wat kan ik? – thuisopdracht: Kwaliteiten en talenten met ouders/opvoeders
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen gaan in gesprek met hun ouders/opvoeders over hun kwaliteiten en vullen op basis daarvan hun Profielwijzer verder aan.
Omgaan met informatie – Thuisopdracht: Zoekwedstrijdje met ouders
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen vergelijken hun zoekvaardigheden met die van hun ouder/verzorger in een zoekwedstrijdje en wisselen tips uit.
Omgaan met informatie – Scans
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen voeren zelfscans uit om hun vaardigheden in het gebruik van informatiebronnen en zoekstrategieën te evalueren.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]