Goede banen, welvaart, economische groei, een sociale samenleving en een gelukkig leven voor iedereen. Wie droomt daar niet van? Ra ra waar begint dat allemaal mee? Inderdaad: met goed onderwijs! In de afgelopen twintig jaar
Wekelijks kom ik op scholen om met mentoren en mentorenteams te werken. Nu is een kenmerk van een groep of een team dat er altijd een geheel eigen cultuur en normenpatroon ontstaat. Vaak is het
17 december 2006 staat er bij. Is het zo lang geleden dat ik een samenvatting van Ben Tiggelaars Dromen, Durven, Doen maakte? Ik weet nog dat het indruk maakte vanwege de concrete boodschap: als je
Ik heb het toch elk jaar wel weer als het jaar op zijn einde loopt; zo’n nostalgisch gevoel over hoe snel de tijd gaat. Zeker dit jaar, mijn eerste jaar als moeder van een prachtige
Inspiratie en normatief handelen. Dat is de 8e competentie die ik tijdens mijn studie aan de Marnix Academie in Utrecht moest aantonen. Deze PABO is de enige die deze competentie in het competentieprofiel van een
Zo, het is 2014. Tijd om even terug te kijken op 2013 en alvast te dromen over 2014. Wat waren de belangrijkste momenten van afgelopen jaar? En wat zijn jouw plannen voor 2014? Leuk om
In deze periode van het jaar rijden wij als Tumulters kriskras door Nederland om op scholen die met Tumultmateriaal werken ‘Tumult Reflectie’-sessies te doen. Aan de hand van activerende (tumultueuze’) werkvormen reflecteren we met de
Weet je van elke leerling of hij/zij aan het einde van de les alles begrepen heeft? Aan het einde van de les nagaan of het leerdoel van de les behaald is, is niet altijd even
Hoe kom je er nou achter wat je leerlingen echt van je vinden? Of hoe toets je hun kennis over de les die je net gegeven hebt? Of hoe meet je wat je leerlingen al