Reflecteren: hoe ging jouw toetsweek?

Reflecteren: hoe ging jouw toetsweek?

Digibordles

Leerdoelen

  • het stappenplan reflecteren gebruiken;
  • leerdoelen voor de volgende toetsweek benoemen.

Wat heb je nodig?

  • digibord/beamer met internet;
  • de PowerPoint;
  • pen en papier.

Tijd

45 minuten.

Start: ga staan als …-stellingen. Alle stellingen gaan over de studiehouding van de leerlingen, tijdens de toetsweek.

Kern: de leerlingen volgen het stappenplan reflecteren met een klasgenoot. Ze schrijven op wat goed en fout ging. En de leerlingen formuleren hun leerdoelen voor de volgende toetsweek.

Afsluiting: maak samen met de klas een woordwolk (online tool) met de belangrijkste leerdoelen.

Docenteninstructie: open de PowerPoint. Scroll naar beneden of gebruik de interactieve knoppen om de docenteninstructie te openen.  

Meer inspiratie

[tumult_advanced_search]