Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Communicatie
Communicatie
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Wie kan mij helpen? – Hoe gebruik je jouw netwerk?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hoe zij hun netwerk en dat van hun klasgenoten kunnen inzetten om loopbaanvragen te beantwoorden.
Wie kan mij helpen? – Thuisopdracht: Breng het netwerk van je ouders/opvoeders in kaart
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken het netwerk van hun ouders of opvoeders en ontdekken welke interessante beroepscontacten daar onderdeel van uitmaken.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vakken kies je?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de opbouw van profielen en maken keuzes voor profielvakken en keuzevakken.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Thuisopdracht: Bespreek je profielkeuze
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun profielkeuze met ouders of opvoeders en reflecteren op eventuele overeenkomsten en verschillen in mening.
Profielen – Thuisopdracht: Bespreek je profielkeuze met een volwassene
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun profielkeuze met een volwassene en vergelijken hun eigen mening met het advies dat zij krijgen.
Werk en beroep – Thuisopdracht: Interview iemand met een interessant beroep
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen interviewen iemand met een beroep dat hen aanspreekt om meer inzicht te krijgen in het werk en de benodigde vaardigheden.
Ondernemerschap – Thuisopdracht: Bespreek je businessplan met een volwassene
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun businessplan met een volwassene en onderzoeken of het plan en ondernemerschap bij hen passen.
Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.
Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.
Inleiding – Kijkopdracht: Jochem Myjer
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
CKV
Werkboekles
Leerlingen bekijken een cabaretfragment van Jochem Myjer en oefenen met het geven van hun mening over een theatervoorstelling.
Kennismaken – Thuisopdracht: Test je ouders
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen testen hoe goed hun ouders of opvoeders voorbereid zijn op het nieuwe schooljaar en bespreken de uitkomsten in de klas.
Kennismaken – Hoe start je het jaar goed als klas?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hoe ze het schooljaar goed kunnen beginnen en maken samen afspraken om er een topjaar van te maken.
Kennismaken – Hoe leer je je klasgenoten beter kennen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken via foto’s, eigenschappen en vragen hoe ze elkaar beter kunnen leren kennen.
Kennismaken – Wie zitten er bij jou in de klas?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren elkaars namen kennen door een actief balspel in de kring.
Schriftelijk presenteren – Waar moet je op letten als je een tekst schrijft?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun schrijfdoel en publiek bepalen en hier rekening mee houden bij het schrijven van een tekst.
Samenwerken – Hoe kom je samen tot een goed resultaat?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ervaren het belang van samenwerking en ontdekken hoe rollen, taken en sfeer bijdragen aan een goed groepsresultaat.
Samenwerken – Wat is jouw rol in de groep?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke rol zij vaak innemen in een groep en hoe deze rol kan bijdragen aan samenwerking.
Samenwerken – klusopdracht: Rollen en taken verdelen
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het verdelen van rollen en taken op basis van karaktereigenschappen.
Samenwerken – in-de-vakles-opdracht: Samenwerking toepassen
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen passen hun samenwerkingsvaardigheden toe in een vaklesopdracht zonder al te veel sturing.
Samenwerken – thuisopdracht: Interview over samenwerken
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen interviewen drie mensen uit hun omgeving over samenwerken en delen de beste tips klassikaal.
Samenwerken – plusopdracht: Een andere rol aannemen
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het aannemen van een rol die hen minder goed ligt tijdens een samenwerkingsopdracht.
Meesterproeven – Toepassen van vaardigheden in projecten
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen laten in verschillende meesterproeven zien hoe goed zij meerdere vaardigheden tegelijk kunnen toepassen in een praktische opdracht of project.
Inleiding – Hoe maak je keuzes voor jouw toekomst?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hoe zij nu al bezig zijn met hun toekomst en leren de vijf loopbaanvragen kennen die hen helpen bij het maken van keuzes.
Inleiding – Waar sta je nu?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten en maken een eerste portfolio-pagina die laat zien wie ze zijn.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]