Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Werkboekles
Werkboekles
Filters
Alle content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Jouw netwerk – Portfolio-opdracht: Beroepenavond organiseren
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen organiseren gezamenlijk een beroepenavond met sprekers uit hun netwerk om meer te leren over verschillende beroepen.
Plannen – Hoe gebruik je een agenda?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een papieren of digitale agenda effectief kunnen gebruiken om hun schoolwerk te plannen.
Plannen – Hoe maak je een huiswerkplanning?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun middag efficiënt kunnen inplannen en prioriteiten stellen binnen hun huiswerkplanning.
Plannen – Hoe plan je een grote taak?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote taak in deeltaken opdelen en slim verspreiden over meerdere dagen met herhaling.
Plannen in-de-vaklesopdracht – Hoe maak je een huiswerkplanning voor een toets?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze in overleg met een vakdocent een leerplanning maken voor een toets, door het werk op te splitsen in deeltaken.
Plannen – thuisopdracht: Wanneer heb jij tijd voor huiswerk?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen brengen hun week in kaart door te kleuren wanneer ze slapen, naar school gaan, sporten, eten en tijd hebben voor huiswerk.
Plannen – plusopdracht: Weekplanning maken
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken zelfstandig een weekplanning en passen die gedurende de week aan waar nodig.
Plannen – Klusopdracht: Tijdsinzicht met dagschema
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen brengen hun weekindeling visueel in kaart om inzicht te krijgen in hun beschikbare tijd voor huiswerk.
Leerstrategieën – Hoe maak je aantekeningen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze tijdens de les effectief aantekeningen kunnen maken door belangrijke informatie te herkennen en snel te noteren.
Leerstrategieën – Hoe begrijp je wat je leest?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren leesstrategieën waarmee ze sneller en beter een tekst begrijpen.
Leerstrategieën – Hoe maak je een schemasamenvatting?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze met een kolommenschema een tekst overzichtelijk en effectief kunnen samenvatten.
Leerstrategieën – Hoe leer je woordjes?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken verschillende strategieën om woordjes te leren en ervaren welke voor hen het beste werkt door deze direct toe te passen en te testen.
Leerstrategieën – Hoe motiveer je jezelf?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe motivatie werkt en hoe ze zichzelf kunnen aanzetten tot leren met behulp van beloningen en praktische tips.
Leerstrategieën – Welke toetsvragen zijn er?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken de verschillende soorten toetsvragen en leren hoe ze hiermee om kunnen gaan om beter voorbereid te zijn op toetsen.
Leerstrategieën – In-de-vak-lesopdracht: slim samenvatten en scherp Aantekenen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen in de vakles met het maken van kolommensamenvattingen en aantekeningen door middel van afwisselende en samenwerkende werkvormen.
Leerstrategieën”- klusopdracht: Aantekeningen maken bij een informatief filmpje
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze effectief aantekeningen kunnen maken bij een educatief filmpje met behulp van leerstrategieën.
Leerstrategieën Plusopdracht: Zelf een toets maken én elkaars werk nakijken
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich actief in de lesstof door zelf een toets te ontwerpen, elkaars toets te maken en na te kijken.
Leerstrategieën – thuisopdracht: Onderzoek je eigen studieplek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun eigen leeromgeving om te ontdekken hoe die hun concentratie en leerprestaties beïnvloedt.
Leerstrategieën – thuisopdracht: Wie kan jou helpen bij het leren?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen brengen in kaart bij welke onderdelen van het leren ze hulp kunnen gebruiken en wie in hun omgeving hen daarbij kan ondersteunen.
Plannen – Hoe gebruik je een agenda?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken het nut van een agenda en leren hoe ze deze effectief kunnen gebruiken om overzicht te houden en huiswerk te plannen.
Plannen – Hoe werk je met een takenlijst?
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een effectieve takenlijst maken, prioriteiten stellen en reflecteren op hun aanpak.
Plannen – Hoe plan je een grote taak?
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote taak kunnen opdelen, verspreid plannen en rekening houden met herhaling.
Plannen – in-de-vaklesopdracht: Een planning maken voor een grote toets
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een concrete planning voor een grote toets door de leerstof op te delen in deeltaken en deze te verspreiden over meerdere dagen.
Plannen – klusopdracht: Wanneer heb jij tijd voor huiswerk?
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een overzicht van hun weekplanning om inzicht te krijgen in wanneer en hoeveel tijd ze beschikbaar hebben voor huiswerk.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]