Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Burgerschap
Burgerschap
Filters
Alle content
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen bij sexting en leren hoe je op een veilige en respectvolle manier omgaat met seksueel getinte berichten.
Liefde – Liefde in alle soorten en maten
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in seksuele diversiteit en leren zonder vooroordelen luisteren naar mensen uit de LHBTIQA+-gemeenschap.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke aspecten van hun identiteit ze zelf kunnen beïnvloeden en reflecteren op wie ze willen zijn.
Identiteit – Denken in hokjes
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hokjesdenken is en welke gevolgen het heeft voor hoe we naar anderen en onszelf kijken.
Identiteit – Wie ben je online?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen online identiteit en reflecteren op hoe zij zichzelf online presenteren en hoe dat overkomt op anderen.
Identiteit – De versies van jou
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke verschillende versies er van henzelf bestaan en herkennen dat ook bij hun klasgenoten.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke geluk en verkennen hoe hun behoeftes volgens Maslow’s piramide daaraan bijdragen.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe gedachten invloed hebben op hun geluk en leren negatieve gedachten ombuigen naar helpende, constructieve gedachten.
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij en anderen voor elkaar doen en bedenken een concrete actie om een ander (en zichzelf) gelukkiger te maken.
Geluk – Hoe gebruik je sociale media om gelukkiger te zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun socialemediagebruik en bedenken hoe zij het positiever kunnen inzetten voor hun eigen geluk.
Geluk – Plusopdracht: Mentale gezondheid (angst & depressie)
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren wat angst en depressie zijn en wat je kunt doen als jijzelf of iemand anders hiermee te maken heeft.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke houding zij zelf prettig vinden in gesprekken en hoe hun eigen houding anderen beïnvloedt.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun persoonlijke grenzen herkennen, aangeven en respectvol communiceren naar anderen.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat hun persoonlijke waarden zijn en onderzoeken of hun gedrag hiermee overeenkomt.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren onderscheid maken tussen praktische en ideologische meningsverschillen en oefenen met het zoeken naar overeenkomsten.
Samen leven – plusopdracht: Geweldloos communiceren
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun gevoelens en behoeftes op een respectvolle, duidelijke manier kunnen uiten met behulp van geweldloze communicatie.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen opvattingen over relaties en ontdekken wat zij en hun klasgenoten belangrijk vinden in een goede relatie.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun eigen grenzen kennen en oefenen met het herkennen en respecteren van grenzen in relaties.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun eigen grenzen rondom sexting en leren hoe je op een veilige manier met sexting omgaat.
Liefde – Liefde in alle soorten en maten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in seksuele diversiteit binnen de LHBTIQA+-gemeenschap en denken na over een inclusieve en veilige schoolomgeving.
Liefde – plusopdracht: Toestemming: zo simpel als thee
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over het belang van wederzijdse toestemming en het herkennen van grenzen in intieme situaties.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke elementen hun identiteit vormen en hoeveel invloed ze daar zelf op hebben.
Identiteit – De versies van jou
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe anderen hen zien en reflecteren op de verschillende versies van zichzelf in uiteenlopende situaties.
Kennismaken – Hoe start je het jaar goed als klas?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun eigen start van het schooljaar en bedenken samen hoe ze als klas kunnen zorgen voor een positief en succesvol jaar.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]