Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mentoraatscan voor teamleiders
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mentoraatscan voor teamleiders
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Contenttypes
Contenttypes
Filters
Zelfkennis portfolio-opdracht – Wie ben jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken een karakterbeschrijving van zichzelf aan de hand van eigenschappen, keuzes en energiegevers.
Zelfkennis thuisopdracht – Waar word jij blij van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen houden een week lang dagelijks bij waar ze blij van worden en reflecteren op de rode draad in hun energiegevers.
Zelfkennis – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun kernkwaliteiten en onderzoeken bijbehorende valkuilen, uitdagingen en allergieën via het kernkwadrant.
Zelfkennis – Hoe maak jij keuzes?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun keuzestijl(en) en ontdekken wat ze nodig hebben om goede keuzes te maken.
Zelfkennis – Welke karaktereigenschappen heb je?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun karaktereigenschappen met behulp van het Big Five-model en leren het verschil tussen karakter en gedrag.
Talenten en Vaardigheden – Portfolio-opdracht: Wat zegt dit over jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun talenten en vaardigheden en verwerken dit in een creatieve vorm naar keuze.
Talenten en Vaardigheden – Thuisopdracht: Wat zien anderen in jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen vragen vier mensen uit hun omgeving welke talenten en vaardigheden zij bij hen herkennen.
Talenten en Vaardigheden – Wat betekent jouw cijferlijst?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun cijferlijst om te ontdekken wat hun prestaties zeggen over hun talenten en vaardigheden.
Talenten en Vaardigheden – Waar ben je goed in?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen talenten en vaardigheden en ontdekken hoe anderen hen daarin zien.
Interesses – Portfolio-opdracht: Moodboard over jezelf
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken een moodboard om hun interesses visueel samen te vatten en reflecteren op wat dit zegt over henzelf.
Interesses – Thuisopdracht: Wat zegt jouw media-gebruik over jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun kijk-, lees- en luistergedrag om te ontdekken wat dat zegt over hun interesses.
Interesses – Wat vind je van je vakken?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken ze leuk, vervelend of neutraal vinden en waarom.
Interesses – Wat doe je graag?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat ze graag doen en wat dit zegt over hun interesses.
Wat is LOB?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken kennis met wat LOB is, waarom het belangrijk is en wat ze eraan hebben voor hun toekomst en profielkeuze.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Hoe bereid je jouw intakegesprek voor?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen oefenen hoe ze zich goed kunnen voorbereiden op een intakegesprek, inclusief het geven van een goede hand en het tonen van motivatie.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vervolgopleiding kies je?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
In deze les zetten leerlingen informatie over zichzelf en vervolgopleidingen op een rij om een passende keuze te maken.
Wie kan mij helpen? – Hoe help je anderen met jouw netwerk?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hoe zij hun netwerk kunnen inzetten om klasgenoten te helpen bij hun loopbaanoriëntatie.
Wie kan mij helpen? – Hoe gebruik je jouw netwerk creatief?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe ze hun netwerk en online bronnen creatief kunnen inzetten om informatie te vinden over opleidingen en beroepen.
Wat voor werk past bij mij? – Hoe oriënteer je je op vervolgopleidingen?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen oriënteren zich op mbo-opleidingen door onderzoek te doen naar beroepen, kansen op werk en persoonlijke voorkeuren.
Wat voor werk past bij mij? – Uit welke domeinen kun je kiezen?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken spelenderwijs kennis met de mbo-domeinen en ontdekken welk domein bij hun interesses past.
Wat wil ik? – Wat vind jij belangrijk in werk?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
In deze les onderzoeken leerlingen wat zij belangrijk vinden in werk en welk beroep daarbij past. Ze denken na over hun eigen voorkeuren en krijgen input van klasgenoten om hun oriëntatie te verbreden.
Wat wil ik? – Wat zijn jouw dromen?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
In deze les dromen leerlingen over hun toekomst en denken ze na over hoe hun leven eruit zou zien als ze hun droom bereiken. Ze verkennen hun ideale dag, maken een plan om hun droom
Wie ben ik en wat kan ik? – Welke beroepscompetenties beheers jij?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke competenties belangrijk zijn in verschillende beroepen en in hoeverre zij die al beheersen. Ze vergelijken hun competenties met die van anderen en bespreken hoe ze zich hierin kunnen verbeteren.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun kwaliteiten en valkuilen, en onderzoeken hoe deze aansluiten bij mogelijke beroepsdomeinen.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Digibordlessen De week van de Mediawijsheid
[tumult_advanced_search]