Contenttypes

Contenttypes

Filters

Zelfkennis portfolio-opdracht – Wie ben jij?

Werkboekles

Leerlingen maken een karakterbeschrijving van zichzelf aan de hand van eigenschappen, keuzes en energiegevers.

Zelfkennis thuisopdracht – Waar word jij blij van?

Werkboekles

Leerlingen houden een week lang dagelijks bij waar ze blij van worden en reflecteren op de rode draad in hun energiegevers.

Zelfkennis – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hun kernkwaliteiten en onderzoeken bijbehorende valkuilen, uitdagingen en allergieën via het kernkwadrant.

Zelfkennis – Hoe maak jij keuzes?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hun keuzestijl(en) en ontdekken wat ze nodig hebben om goede keuzes te maken.

Zelfkennis – Welke karaktereigenschappen heb je?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hun karaktereigenschappen met behulp van het Big Five-model en leren het verschil tussen karakter en gedrag.

Talenten en Vaardigheden – Portfolio-opdracht: Wat zegt dit over jou?

Werkboekles

Leerlingen reflecteren op hun talenten en vaardigheden en verwerken dit in een creatieve vorm naar keuze.

Talenten en Vaardigheden – Thuisopdracht: Wat zien anderen in jou?

Werkboekles

Leerlingen vragen vier mensen uit hun omgeving welke talenten en vaardigheden zij bij hen herkennen.

Talenten en Vaardigheden – Wat betekent jouw cijferlijst?

Werkboekles

Leerlingen analyseren hun cijferlijst om te ontdekken wat hun prestaties zeggen over hun talenten en vaardigheden.

Talenten en Vaardigheden – Waar ben je goed in?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hun eigen talenten en vaardigheden en ontdekken hoe anderen hen daarin zien.

Interesses – Portfolio-opdracht: Moodboard over jezelf

Werkboekles

Leerlingen maken een moodboard om hun interesses visueel samen te vatten en reflecteren op wat dit zegt over henzelf.

Interesses – Thuisopdracht: Wat zegt jouw media-gebruik over jou?

Werkboekles

Leerlingen analyseren hun kijk-, lees- en luistergedrag om te ontdekken wat dat zegt over hun interesses.

Interesses – Wat vind je van je vakken?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken ze leuk, vervelend of neutraal vinden en waarom.

Interesses – Wat doe je graag?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken wat ze graag doen en wat dit zegt over hun interesses.

Wat is LOB?

Werkboekles

Leerlingen maken kennis met wat LOB is, waarom het belangrijk is en wat ze eraan hebben voor hun toekomst en profielkeuze.

Hoe bereik ik wat ik wil? – Hoe bereid je jouw intakegesprek voor?

Werkboekles

Leerlingen oefenen hoe ze zich goed kunnen voorbereiden op een intakegesprek, inclusief het geven van een goede hand en het tonen van motivatie.

Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vervolgopleiding kies je?

Werkboekles

In deze les zetten leerlingen informatie over zichzelf en vervolgopleidingen op een rij om een passende keuze te maken.

Wie kan mij helpen? – Hoe help je anderen met jouw netwerk?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe zij hun netwerk kunnen inzetten om klasgenoten te helpen bij hun loopbaanoriëntatie.

Wie kan mij helpen? – Hoe gebruik je jouw netwerk creatief?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hoe ze hun netwerk en online bronnen creatief kunnen inzetten om informatie te vinden over opleidingen en beroepen.

Wat voor werk past bij mij? – Hoe oriënteer je je op vervolgopleidingen?

Werkboekles

Leerlingen oriënteren zich op mbo-opleidingen door onderzoek te doen naar beroepen, kansen op werk en persoonlijke voorkeuren.

Wat voor werk past bij mij? – Uit welke domeinen kun je kiezen?

Werkboekles

Leerlingen maken spelenderwijs kennis met de mbo-domeinen en ontdekken welk domein bij hun interesses past.

Wat wil ik? – Wat vind jij belangrijk in werk?

Werkboekles

In deze les onderzoeken leerlingen wat zij belangrijk vinden in werk en welk beroep daarbij past. Ze denken na over hun eigen voorkeuren en krijgen input van klasgenoten om hun oriëntatie te verbreden.

Wat wil ik? – Wat zijn jouw dromen?

Werkboekles

In deze les dromen leerlingen over hun toekomst en denken ze na over hoe hun leven eruit zou zien als ze hun droom bereiken. Ze verkennen hun ideale dag, maken een plan om hun droom

Wie ben ik en wat kan ik? – Welke beroepscompetenties beheers jij?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken welke competenties belangrijk zijn in verschillende beroepen en in hoeverre zij die al beheersen. Ze vergelijken hun competenties met die van anderen en bespreken hoe ze zich hierin kunnen verbeteren.

Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hun kwaliteiten en valkuilen, en onderzoeken hoe deze aansluiten bij mogelijke beroepsdomeinen.
[tumult_advanced_search]