Zelfinzicht

Zelfinzicht

Communiceren – Wat zegt je lichaamstaal?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe lichaamstaal invloed heeft op communicatie en oefenen met het herkennen en doelgericht inzetten ervan.

Communiceren – Hoe voer je online gesprekken?

Werkboekles

Leerlingen leren waarom online misverstanden ontstaan en hoe ze deze kunnen voorkomen.

Communiceren – Thuisopdracht: Luisteren in het echt

Werkboekles

Leerlingen oefenen de LSD-methode in twee gesprekken met een volwassene uit hun omgeving om beter te leren luisteren, samenvatten en doorvragen.

Omgaan met conflicten – Hoe ga je om met ruzie?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hoe ze omgaan met ruzie, welk type ruziemaker ze zijn en hoe ze conflicten constructief kunnen oplossen.

Omgaan met conflicten – Klopt alles wat je denkt?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken dat hun eerste indruk niet altijd klopt en leren kritisch na te denken over hun eigen vooroordelen.

Kennismaken – Thuisopdracht: Terug naar jouw brugklas

Werkboekles

Leerlingen gaan in gesprek met een volwassene over het begin van hun middelbareschooltijd.

Communiceren – Hoe voer je een goed gesprek?

Werkboekles

Leerlingen oefenen met actief luisteren, samenvatten en doorvragen met behulp van de LSD-methode.

Communiceren – Wat zegt je lichaamstaal?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hoe lichaamstaal werkt en hoe het invloed heeft op de betekenis van wat je zegt.

Zelfvertrouwen – Welke gedachtes geven jou zelfvertrouwen?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken wat onzekerheid en zelfvertrouwen zijn en leren negatieve gedachtes om te buigen naar groeigedachtes.

Zelfvertrouwen – Welke emoties zijn er?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken basisemoties en variaties daarop, oefenen met het uitbeelden van emoties en leren hoe ze beter met emoties kunnen omgaan.

Zelfvertrouwen – thuisopdracht: Terugblik & verdieping

Werkboekles

Leerlingen maken samen met een volwassene een persoonlijke gebruiksaanwijzing voor hoe anderen met hun emoties kunnen omgaan.
[tumult_advanced_search]