Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Studievaardigheden
Studievaardigheden
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Leerstrategieën Plusopdracht: Zelf een toets maken én elkaars werk nakijken
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich actief in de lesstof door zelf een toets te ontwerpen, elkaars toets te maken en na te kijken.
Leerstrategieën – thuisopdracht: Onderzoek je eigen studieplek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun eigen leeromgeving om te ontdekken hoe die hun concentratie en leerprestaties beïnvloedt.
Leerstrategieën – thuisopdracht: Wie kan jou helpen bij het leren?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen brengen in kaart bij welke onderdelen van het leren ze hulp kunnen gebruiken en wie in hun omgeving hen daarbij kan ondersteunen.
Plannen – Hoe gebruik je een agenda?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ontdekken het nut van een agenda en leren hoe ze deze effectief kunnen gebruiken om overzicht te houden en huiswerk te plannen.
Plannen – Hoe werk je met een takenlijst?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een effectieve takenlijst maken, prioriteiten stellen en reflecteren op hun aanpak.
Plannen – Hoe plan je een grote taak?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote taak kunnen opdelen, verspreid plannen en rekening houden met herhaling.
Plannen – in-de-vaklesopdracht: Een planning maken voor een grote toets
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken een concrete planning voor een grote toets door de leerstof op te delen in deeltaken en deze te verspreiden over meerdere dagen.
Plannen – klusopdracht: Wanneer heb jij tijd voor huiswerk?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken een overzicht van hun weekplanning om inzicht te krijgen in wanneer en hoeveel tijd ze beschikbaar hebben voor huiswerk.
Plannen – plusopdracht: Maak een weekplanning met deeltaken
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen dagen zichzelf uit door voor een hele week een takenlijst te maken, in te plannen én uit te voeren.
Plannen – thuisopdracht: Maak samen met je ouder een planning voor de middag
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen plannen samen met een ouder of opvoeder hun middag en reflecteren daarna op wat goed ging en wat beter kan.
Leerstrategieën – Hoe maak je aantekeningen?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze belangrijke informatie herkennen en deze beknopt en duidelijk kunnen opschrijven tijdens het luisteren of lezen.
Leerstrategieën – Hoe begrijp je wat je leest?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren een tekst beter begrijpen door deze in drie rondes te lezen, moeilijke woorden te verklaren en kernzinnen te herkennen.
Leerstrategieën – Hoe maak je een schemasamenvatting?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze met een kolommenschema een tekst overzichtelijk en effectief kunnen samenvatten.
Leerstrategieën – Hoe leer je woordjes?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ontdekken verschillende manieren om woordjes te leren en onderzoeken welke methode voor hen het meest effectief is.
Leerstrategieën – Hoe motiveer je jezelf?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hen wel en niet motiveert en leren hoe ze zichzelf kunnen stimuleren met beloningen en slimme motivatietips.
Leerstrategieën – Welke toetsvragen zijn er?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren verschillende soorten toetsvragen herkennen en zelf opstellen, met aandacht voor het verschil tussen kennis- en vaardigheidstoetsen.
Leerstrategieën – In-de-vaklesopdracht: Samenvatten met een kolommenschema
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het samenvatten van vakteksten door deze stapsgewijs in een kolommenschema te verwerken.
Leerstrategieën – In-de-vaklesopdracht: Aantekeningen maken en vergelijken
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken beurtelings aantekeningen tijdens een uitleg en leren door het vergelijken en aanvullen van elkaars notities.
Leerstrategieën – Klusopdracht: Aantekeningen maken bij een filmpje
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het maken van korte, duidelijke aantekeningen door te kijken naar een filmpje op Schooltv en pauzeren wanneer nodig.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Toets maken voor elkaar
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen testen hun begrip van de leerstof door zelf een toets te maken en die uit te wisselen met een klasgenoot.
Leerstrategieën – Thuisopdracht: Check je studieplek
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leeromgeving en beoordelen hoe geschikt deze is voor geconcentreerd werken.
Leerstrategieën – Thuisopdracht: Wie kan jou helpen?
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen brengen in kaart bij welke schooltaken ze hulp kunnen gebruiken en wie in hun omgeving hen daarbij zou kunnen ondersteunen.
Plannen – Wat neem je mee naar school?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat ze elke dag en per vak mee moeten nemen naar school om goed voorbereid te zijn.
Plannen – Hoe kom je op tijd op school?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun ochtendroutine en bedenken manieren om tijd te besparen zodat ze op tijd op school kunnen zijn.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]