Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Reflecteren
Reflecteren
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Plannen- keuzeopdracht: Kies jouw planner
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke planner het beste bij hen past door verschillende soorten planners uit te proberen en te vergelijken.
Plannen – keuzeopdracht: Zo houd je jouw planning vol
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken waarom hun planning soms misloopt en bedenken oplossingen om beter vol te houden.
Plannen – kernopdracht: Hoe plan jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
In deze opdracht reflecteren leerlingen op hun eigen manier van plannen en maken ze een realistische planning voor een drukke periode.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht C: De juiste leerstrategie voor elk vak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken vakspecifieke leerstrategieën via interviews of online onderzoek.
Leerstrategieën – Kernopdracht: Welke leerstrategieën gebruik jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leerstrategieën en passen deze aan voor een aankomende toets.
Plannen – Hoe plan je jouw toetsweek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een realistische planning maken voor de toetsweek door deeltaken te formuleren en tijd slim in te schatten.
Plannen – Plusopdracht: Grote taak plannen met tops & tips
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een planning voor een grote taak en reflecteren hierop met behulp van tips en tops.
Plannen – In-de-vaklesopdracht: Huiswerkplanning met je vakdocent
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken samen met hun vakdocent een realistische planning voor huiswerk van één vak.
Leerstrategieën – Hoe bereik je je doelen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen stellen een persoonlijk en haalbaar leerdoel en maken een plan om dit doel stap voor stap te bereiken.
Leerstrategieën – Hoe bereid je een toets voor?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun huidige voorbereidingstechnieken en ontdekken hoe ze effectiever kunnen leren voor een toets.
Plannen – Hoe houd jij je planning vol? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun planning uit basisles 1 en ontdekken wat hen helpt of belemmert om die vol te houden.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat hun persoonlijke waarden zijn en onderzoeken of hun gedrag hiermee overeenkomt.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren onderscheid maken tussen praktische en ideologische meningsverschillen en oefenen met het zoeken naar overeenkomsten.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun eigen grenzen kennen en oefenen met het herkennen en respecteren van grenzen in relaties.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun eigen grenzen rondom sexting en leren hoe je op een veilige manier met sexting omgaat.
Liefde – plusopdracht: Toestemming: zo simpel als thee
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over het belang van wederzijdse toestemming en het herkennen van grenzen in intieme situaties.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke elementen hun identiteit vormen en hoeveel invloed ze daar zelf op hebben.
Identiteit – De versies van jou
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe anderen hen zien en reflecteren op de verschillende versies van zichzelf in uiteenlopende situaties.
Kennismaken – Hoe start je het jaar goed als klas?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun eigen start van het schooljaar en bedenken samen hoe ze als klas kunnen zorgen voor een positief en succesvol jaar.
Kennismaken – thuisopdracht: Hoe goed kennen je ouders jouw schooljaar?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen testen hoe goed hun ouders of verzorgers voorbereid zijn op het nieuwe schooljaar en reflecteren op communicatie thuis.
Samen leven – Hoe leef je je in een ander in?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het verplaatsen in andermans mening en ontdekken wat inlevingsvermogen oplevert in contact met anderen.
Communiceren – Plusopdracht: Teken de kamer
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met doorvragen via het tekenen van de kamer van een klasgenoot.
Communiceren – Thuisopdracht: Lesje sociale media
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leggen hun ouders/opvoeders uit hoe sociale media werken en wat zij ermee doen.
Conflicten voorkomen en oplossen – Wat doe jij tegen pesten?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken de verschillende rollen bij pesten en leren hoe zij pesten kunnen helpen stoppen.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]