Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Reflecteren
Reflecteren
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Interesses – Wat vind je van je vakken?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken ze leuk, vervelend of neutraal vinden en waarom.
Interesses – Portfolio-opdracht: Moodboard over jezelf
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen maken een moodboard om hun interesses visueel samen te vatten en reflecteren op wat dit zegt over henzelf.
Talenten en Vaardigheden – Waar ben je goed in?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen talenten en vaardigheden en ontdekken hoe anderen hen daarin zien.
Talenten en Vaardigheden – Wat betekent jouw cijferlijst?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun cijferlijst om te ontdekken wat hun prestaties zeggen over hun talenten en vaardigheden.
Talenten en Vaardigheden – Thuisopdracht: Wat zien anderen in jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen vragen vier mensen uit hun omgeving welke talenten en vaardigheden zij bij hen herkennen.
Talenten en Vaardigheden – Portfolio-opdracht: Wat zegt dit over jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun talenten en vaardigheden en verwerken dit in een creatieve vorm naar keuze.
Zelfkennis – Welke karaktereigenschappen heb je?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun karaktereigenschappen met behulp van het Big Five-model en leren het verschil tussen karakter en gedrag.
Zelfkennis – Hoe maak jij keuzes?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun keuzestijl(en) en ontdekken wat ze nodig hebben om goede keuzes te maken.
Zelfkennis – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun kernkwaliteiten en onderzoeken bijbehorende valkuilen, uitdagingen en allergieën via het kernkwadrant.
Zelfkennis thuisopdracht – Waar word jij blij van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen houden een week lang dagelijks bij waar ze blij van worden en reflecteren op de rode draad in hun energiegevers.
Zelfkennis portfolio-opdracht – Wie ben jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen maken een karakterbeschrijving van zichzelf aan de hand van eigenschappen, keuzes en energiegevers.
Jouw netwerk – Wat doen de mensen in jouw omgeving?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke beroepen en opleidingen mensen in hun omgeving hebben gevolgd.
Plannen – Hoe gebruik je een agenda?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een papieren of digitale agenda effectief kunnen gebruiken om hun schoolwerk te plannen.
Plannen – Hoe maak je een huiswerkplanning?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun middag efficiënt kunnen inplannen en prioriteiten stellen binnen hun huiswerkplanning.
Plannen – Hoe plan je een grote taak?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote taak in deeltaken opdelen en slim verspreiden over meerdere dagen met herhaling.
Leerstrategieën Plusopdracht: Zelf een toets maken én elkaars werk nakijken
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich actief in de lesstof door zelf een toets te ontwerpen, elkaars toets te maken en na te kijken.
Leerstrategieën – thuisopdracht: Onderzoek je eigen studieplek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun eigen leeromgeving om te ontdekken hoe die hun concentratie en leerprestaties beïnvloedt.
Plannen – Hoe plan je een grote taak?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een grote taak kunnen opdelen, verspreid plannen en rekening houden met herhaling.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Toets maken voor elkaar
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen testen hun begrip van de leerstof door zelf een toets te maken en die uit te wisselen met een klasgenoot.
Leerstrategieën – Thuisopdracht: Check je studieplek
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leeromgeving en beoordelen hoe geschikt deze is voor geconcentreerd werken.
Plannen | Scan – Hoe goed kun jij plannen?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Met deze scan onderzoeken leerlingen hoe goed ze zijn in plannen, op tijd komen en schoolspullen meenemen.
Leren – Hoe let je op in de les?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ervaren het verschil tussen een goede en slechte luisterhouding en ontdekken hoe zij zelf het beste kunnen opletten in de les.
Leren – Scan
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Deze scan helpt leerlingen in kaart te brengen hoe ze leren, opletten in de les en hun werkplek inrichten.
Leren – Thuisopdracht: Jouw werkplek
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken waar en hoe ze meestal huiswerk maken, en denken na over verbeterpunten.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]