Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Prioriteiten stellen
Prioriteiten stellen
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toetsweek: maak een ijzersterke planning!
Digibordles
TOETSWEEK | De toetsweek komt eraan. Hoog tijd om een planning te maken zodat je straks goed voorbereid bent. Maar hoe doe je dat?
Doelen stellen: wat wil jij dit schooljaar bereiken?
Digibordles
SMART-DOELEN | Basigitaar spelen, een voldoende voor wiskunde of een marathon rennen: wat is jouw doel? Leer duidelijke en haalbare doelen op te stellen!
Omgaan met keuzestress: hoe maak je goede keuzes?
Digibordles
KEUZESTRESS | 46% van de jongeren heeft keuzestress. Gelukkig hoeft kiezen hoeft niet moeilijk te zijn, als je weet hoe jij het beste keuzes maakt!
Invloed op je werkgeluk
Mentormodule
Deze module richt zich op werkgeluk en het omgaan met werkdruk als mentor. Mentoren leren hoe ze hun energie en tijd effectief kunnen beheren, prioriteiten stellen en zich richten op zaken waar ze invloed op
Plannen – Hoe maak je een huiswerkplanning?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun middag efficiënt kunnen inplannen en prioriteiten stellen binnen hun huiswerkplanning.
Plannen – Hoe werk je met een takenlijst?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een effectieve takenlijst maken, prioriteiten stellen en reflecteren op hun aanpak.
Plannen | Plusopdracht – Dagplanning maken
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken een dagplanning voor morgen met zowel vaste afspraken als zelf te plannen taken.
Plannen | Stappenplan – Zelfstandig leren plannen
Stappenplan
Leerlingen leren stap voor stap hoe ze hun taken en afspraken effectief in een agenda of planner kunnen organiseren.
Plannen – Vakles: Hoe stel je prioriteiten?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze bepalen wat het belangrijkst is om te doen, met behulp van een prioriteitenschema en een spel.
Plannen – Klusopdracht: Werken met de 1-2-3-methode
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun taken prioriteren met behulp van de 1-2-3-methode en hoe ze die planning vervolgens slim invullen.
Plannen – Plusopdracht: Superplanning maken met prioriteiten
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze opdracht stellen leerlingen prioriteiten en maken ze een weekplanning waarin ze hun taken efficiënt inplannen.
Plannen – keuzeopdracht: Zo doe je de belangrijkste taken eerst
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen met behulp van het Eisenhower-schema.
Plannen – Hoe stel je prioriteiten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hun schooltaken te ordenen op belangrijkheid en plannen deze in op basis van prioriteit.
Plannen – Klusopdracht: De 1-2-3-methode
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen door hun taken te ordenen volgens de 1-2-3-methode.
Plannen – Keuzeopdracht A: Zo doe je de belangrijke taken eerst
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken te ordenen op basis van belangrijkheid en urgentie, zodat ze eerst doen wat echt nodig is.
Plannen – In welke volgorde doe je jouw taken? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken in een logische, effectieve volgorde te zetten op basis van urgentie, belangrijkheid en afwisseling.
Plannen – Thuisopdracht: Takenlijst maken met je ouder
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken samen met een ouder een takenlijst en oefenen met het handig ordenen van taken.
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]