Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Plannen
Plannen
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Plannen – Keuzeopdracht C: Zo stel je nooit meer uit
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken en testen manieren om zichzelf te motiveren en uitstelgedrag te voorkomen.
Leerstrategieën – Stappenplan: Zo leer je effectief
Stappenplan
Leerlingen leren in vijf concrete stappen hoe ze hun leerwerk effectief voorbereiden, uitvoeren en controleren.
Plannen – Hoe maak je een takenlijst? (basisles 1)
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een duidelijke en bruikbare takenlijst maken, als eerste stap in het plannen.
Plannen – In welke volgorde doe je jouw taken? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken in een logische, effectieve volgorde te zetten op basis van urgentie, belangrijkheid en afwisseling.
Plannen – Hoe plan je een week?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een haalbare weekplanning met behulp van een takenlijst en het SMART-principe.
Plannen – Plusopdracht: Goede pauzes nemen
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke pauzes écht helpen om hun brein op te laden tijdens het leren.
Plannen – In-de-vakles-opdracht: SMART plannen voor een vak
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken voor één specifiek vak een SMART-planning op basis van hun eigen leerwerk.
Informatievaardigheden – in-de-vakles-opdracht: Zoektermen bedenken
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen bedenken effectieve zoekwoorden door een woordweb te maken rondom een zoekvraag.
Schriftelijk presenteren – in-de-vakles-opdracht: Werkstuk of verslag maken
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een volledig verslag of werkstuk waarin ze alle geleerde schrijfvaardigheden toepassen.
Schrijven – In-de-vakles-opdracht: Schrijfplan maken
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een schrijfplan voor een tekst die ze moeten schrijven voor een vak.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]