Plannen

Plannen

Plannen – Keuzeopdracht C: Zo stel je nooit meer uit

Werkboekles

Leerlingen ontdekken en testen manieren om zichzelf te motiveren en uitstelgedrag te voorkomen.

Leerstrategieën – Stappenplan: Zo leer je effectief

Stappenplan

Leerlingen leren in vijf concrete stappen hoe ze hun leerwerk effectief voorbereiden, uitvoeren en controleren.

Plannen – Hoe maak je een takenlijst? (basisles 1)

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze een duidelijke en bruikbare takenlijst maken, als eerste stap in het plannen.

Plannen – In welke volgorde doe je jouw taken? (basisles 2)

Werkboekles

Leerlingen leren hun taken in een logische, effectieve volgorde te zetten op basis van urgentie, belangrijkheid en afwisseling.

Plannen – Hoe plan je een week?

Werkboekles

Leerlingen maken een haalbare weekplanning met behulp van een takenlijst en het SMART-principe.

Plannen – Plusopdracht: Goede pauzes nemen

Werkboekles

Leerlingen ontdekken welke pauzes écht helpen om hun brein op te laden tijdens het leren.

Plannen – In-de-vakles-opdracht: SMART plannen voor een vak

Werkboekles

Leerlingen maken voor één specifiek vak een SMART-planning op basis van hun eigen leerwerk.

Informatievaardigheden – in-de-vakles-opdracht: Zoektermen bedenken

Werkboekles

Leerlingen bedenken effectieve zoekwoorden door een woordweb te maken rondom een zoekvraag.

Schriftelijk presenteren – in-de-vakles-opdracht: Werkstuk of verslag maken

Werkboekles

Leerlingen maken een volledig verslag of werkstuk waarin ze alle geleerde schrijfvaardigheden toepassen.

Schrijven – In-de-vakles-opdracht: Schrijfplan maken

Werkboekles

Leerlingen maken een schrijfplan voor een tekst die ze moeten schrijven voor een vak.
[tumult_advanced_search]