Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Plannen
Plannen
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Leren – Stappenplan: Teksten leren
Stappenplan
Met dit stappenplan leer je hoe je grote teksten beter kunt begrijpen en onthouden.
Plannen – Vakles: Hoe stel je prioriteiten?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze bepalen wat het belangrijkst is om te doen, met behulp van een prioriteitenschema en een spel.
Plannen – Hoe plan je een week vooruit?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze een realistische weekplanning maken door grote taken op te delen en hun tijd beter in te schatten.
Plannen – In-de-vaklesopdracht: Ideale huiswerkplanning maken
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken samen met hun vakdocent een ideale huiswerkplanning voor één vak, afgestemd op hun weekrooster en terugkerende taken.
Plannen – Klusopdracht: Werken met de 1-2-3-methode
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun taken prioriteren met behulp van de 1-2-3-methode en hoe ze die planning vervolgens slim invullen.
Plannen – Plusopdracht: Superplanning maken met prioriteiten
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze opdracht stellen leerlingen prioriteiten en maken ze een weekplanning waarin ze hun taken efficiënt inplannen.
Plannen – Thuisopdracht: Mijn beste plantips en afspraken
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen verzamelen bruikbare plantips en maken samen met hun ouders/opvoeders afspraken om beter te leren plannen.
Plannen – De vijf gouden regels bij plannen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
In deze opdracht ontdekken leerlingen hoe herhalen en taakafwisseling helpen om effectiever te leren en plannen.
Plannen- keuzeopdracht: Kies jouw planner
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke planner het beste bij hen past door verschillende soorten planners uit te proberen en te vergelijken.
Plannen – keuzeopdracht: Houd overzicht over je grote taak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren een grote taak op te splitsen in behapbare deeltaken en deze overzichtelijk te plannen.
Plannen – keuzeopdracht: Zo houd je jouw planning vol
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken waarom hun planning soms misloopt en bedenken oplossingen om beter vol te houden.
Plannen – keuzeopdracht: Zo doe je de belangrijkste taken eerst
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen met behulp van het Eisenhower-schema.
Plannen – kernopdracht: Hoe plan jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
In deze opdracht reflecteren leerlingen op hun eigen manier van plannen en maken ze een realistische planning voor een drukke periode.
Plannen – Hoe stel je prioriteiten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hun schooltaken te ordenen op belangrijkheid en plannen deze in op basis van prioriteit.
Plannen – Hoe plan je jouw toetsweek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een realistische planning maken voor de toetsweek door deeltaken te formuleren en tijd slim in te schatten.
Plannen – Klusopdracht: De 1-2-3-methode
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen door hun taken te ordenen volgens de 1-2-3-methode.
Plannen – Plusopdracht: Grote taak plannen met tops & tips
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken een planning voor een grote taak en reflecteren hierop met behulp van tips en tops.
Plannen – Thuisopdracht: Plannen met je ouders
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen gaan thuis in gesprek met hun ouders over planningsstrategieën en verzamelen bruikbare tips.
Plannen – In-de-vaklesopdracht: Huiswerkplanning met je vakdocent
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken samen met hun vakdocent een realistische planning voor huiswerk van één vak.
Plannen – Bereid je voor op een drukke week (basisles 1)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze meerdere grote taken overzichtelijk verdelen en inplannen om stress te voorkomen in drukke weken.
Plannen – Hoe houd jij je planning vol? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun planning uit basisles 1 en ontdekken wat hen helpt of belemmert om die vol te houden.
Plannen – Stappenplan: Zo maak je een goede planning
Stappenplan
Leerlingen leren in zes overzichtelijke stappen hoe ze een realistische planning maken én volhouden.
Plannen – Keuzeopdracht A: Zo doe je de belangrijke taken eerst
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken te ordenen op basis van belangrijkheid en urgentie, zodat ze eerst doen wat echt nodig is.
Plannen – Keuzeopdracht B: Schat jouw tijd goed in
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoeveel tijd ze echt besteden aan taken en vergelijken dit met hun eigen inschatting.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]