Plannen

Plannen

Leren – Stappenplan: Teksten leren

Stappenplan

Met dit stappenplan leer je hoe je grote teksten beter kunt begrijpen en onthouden.

Plannen – Vakles: Hoe stel je prioriteiten?

Werkboekles

In deze les leren leerlingen hoe ze bepalen wat het belangrijkst is om te doen, met behulp van een prioriteitenschema en een spel.

Plannen – Hoe plan je een week vooruit?

Werkboekles

In deze les leren leerlingen hoe ze een realistische weekplanning maken door grote taken op te delen en hun tijd beter in te schatten.

Plannen – In-de-vaklesopdracht: Ideale huiswerkplanning maken

Werkboekles

Leerlingen maken samen met hun vakdocent een ideale huiswerkplanning voor één vak, afgestemd op hun weekrooster en terugkerende taken.

Plannen – Klusopdracht: Werken met de 1-2-3-methode

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze hun taken prioriteren met behulp van de 1-2-3-methode en hoe ze die planning vervolgens slim invullen.

Plannen – Plusopdracht: Superplanning maken met prioriteiten

Werkboekles

In deze opdracht stellen leerlingen prioriteiten en maken ze een weekplanning waarin ze hun taken efficiënt inplannen.

Plannen – Thuisopdracht: Mijn beste plantips en afspraken

Werkboekles

Leerlingen verzamelen bruikbare plantips en maken samen met hun ouders/opvoeders afspraken om beter te leren plannen.

Plannen – De vijf gouden regels bij plannen

Werkboekles

In deze opdracht ontdekken leerlingen hoe herhalen en taakafwisseling helpen om effectiever te leren en plannen.

Plannen- keuzeopdracht: Kies jouw planner

Werkboekles

Leerlingen ontdekken welke planner het beste bij hen past door verschillende soorten planners uit te proberen en te vergelijken.

Plannen – keuzeopdracht: Houd overzicht over je grote taak

Werkboekles

Leerlingen leren een grote taak op te splitsen in behapbare deeltaken en deze overzichtelijk te plannen.

Plannen – keuzeopdracht: Zo houd je jouw planning vol

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken waarom hun planning soms misloopt en bedenken oplossingen om beter vol te houden.

Plannen – keuzeopdracht: Zo doe je de belangrijkste taken eerst

Werkboekles

Leerlingen leren prioriteiten stellen met behulp van het Eisenhower-schema.

Plannen – kernopdracht: Hoe plan jij?

Werkboekles

In deze opdracht reflecteren leerlingen op hun eigen manier van plannen en maken ze een realistische planning voor een drukke periode.

Plannen – Hoe stel je prioriteiten

Werkboekles

Leerlingen leren hun schooltaken te ordenen op belangrijkheid en plannen deze in op basis van prioriteit.

Plannen – Hoe plan je jouw toetsweek

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze een realistische planning maken voor de toetsweek door deeltaken te formuleren en tijd slim in te schatten.

Plannen – Klusopdracht: De 1-2-3-methode

Werkboekles

Leerlingen leren prioriteiten stellen door hun taken te ordenen volgens de 1-2-3-methode.

Plannen – Plusopdracht: Grote taak plannen met tops & tips

Werkboekles

Leerlingen maken een planning voor een grote taak en reflecteren hierop met behulp van tips en tops.

Plannen – Thuisopdracht: Plannen met je ouders

Werkboekles

Leerlingen gaan thuis in gesprek met hun ouders over planningsstrategieën en verzamelen bruikbare tips.

Plannen – In-de-vaklesopdracht: Huiswerkplanning met je vakdocent

Werkboekles

Leerlingen maken samen met hun vakdocent een realistische planning voor huiswerk van één vak.

Plannen – Bereid je voor op een drukke week (basisles 1)

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze meerdere grote taken overzichtelijk verdelen en inplannen om stress te voorkomen in drukke weken.

Plannen – Hoe houd jij je planning vol? (basisles 2)

Werkboekles

Leerlingen reflecteren op hun planning uit basisles 1 en ontdekken wat hen helpt of belemmert om die vol te houden.

Plannen – Stappenplan: Zo maak je een goede planning

Stappenplan

Leerlingen leren in zes overzichtelijke stappen hoe ze een realistische planning maken én volhouden.

Plannen – Keuzeopdracht A: Zo doe je de belangrijke taken eerst

Werkboekles

Leerlingen leren hun taken te ordenen op basis van belangrijkheid en urgentie, zodat ze eerst doen wat echt nodig is.

Plannen – Keuzeopdracht B: Schat jouw tijd goed in

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hoeveel tijd ze echt besteden aan taken en vergelijken dit met hun eigen inschatting.
[tumult_advanced_search]