Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Werkboekles
Werkboekles
Filters
Alle content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Plannen – keuzeopdracht: Houd overzicht over je grote taak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren een grote taak op te splitsen in behapbare deeltaken en deze overzichtelijk te plannen.
Plannen – keuzeopdracht: Zo houd je jouw planning vol
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken waarom hun planning soms misloopt en bedenken oplossingen om beter vol te houden.
Plannen – keuzeopdracht: Zo doe je de belangrijkste taken eerst
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen met behulp van het Eisenhower-schema.
Plannen – kernopdracht: Hoe plan jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
In deze opdracht reflecteren leerlingen op hun eigen manier van plannen en maken ze een realistische planning voor een drukke periode.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht A: Maak je aantekeningen visueel
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe het combineren van beeld en tekst hen helpt om informatie beter te onthouden.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht B: Zo krijg je lange teksten onder de knie
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met gespreid en actief leren van lange teksten met verschillende strategieën.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht C: De juiste leerstrategie voor elk vak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken vakspecifieke leerstrategieën via interviews of online onderzoek.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht D: Een slimme aanpak tijdens de toets
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen analyseren moeilijke toetsvragen en passen effectieve toetsstrategieën toe.
Leerstrategieën – Kernopdracht: Welke leerstrategieën gebruik jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leerstrategieën en passen deze aan voor een aankomende toets.
Leerstrategieën – Infographicbespreking: Slimmer leren? Zo doe je dat
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de werking van het geheugen en leren waarom bepaalde leerstrategieën níét effectief zijn.
Plannen – Hoe stel je prioriteiten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun schooltaken te ordenen op belangrijkheid en plannen deze in op basis van prioriteit.
Plannen – Hoe plan je jouw toetsweek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een realistische planning maken voor de toetsweek door deeltaken te formuleren en tijd slim in te schatten.
Plannen – Klusopdracht: De 1-2-3-methode
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen door hun taken te ordenen volgens de 1-2-3-methode.
Plannen – Plusopdracht: Grote taak plannen met tops & tips
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken een planning voor een grote taak en reflecteren hierop met behulp van tips en tops.
Plannen – Thuisopdracht: Plannen met je ouders
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen gaan thuis in gesprek met hun ouders over planningsstrategieën en verzamelen bruikbare tips.
Plannen – In-de-vaklesopdracht: Huiswerkplanning met je vakdocent
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen maken samen met hun vakdocent een realistische planning voor huiswerk van één vak.
Leerstrategieën – Hoe maak je overzichtelijke aantekeningen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze duidelijke en gestructureerde aantekeningen maken tijdens een les met behulp van de uitlijnmethode.
Leerstrategieën – Hoe lees je sneller?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen meten hun leessnelheid en oefenen met technieken om sneller en efficiënter te lezen.
Leerstrategieën – Hoe maak je een vragensamenvatting?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een tekst kunnen samenvatten door er zelf vragen over te stellen en die kort te beantwoorden.
Leerstrategieën – Hoe onthoud je alles wat je moet leren?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe het geheugen werkt en leren informatie onthouden met behulp van de geheugenpaleistechniek.
Leerstrategieën – Hoe bereik je je doelen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen stellen een persoonlijk en haalbaar leerdoel en maken een plan om dit doel stap voor stap te bereiken.
Leerstrategieën – Hoe bereid je een toets voor?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun huidige voorbereidingstechnieken en ontdekken hoe ze effectiever kunnen leren voor een toets.
Leerstrategieën – Klusopdracht: Verbeelden en groeperen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren informatie beter te onthouden door gebruik te maken van de technieken verbeelden en groeperen.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Aantekeningen maken met de Cornellmethode
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het maken van aantekeningen volgens de Cornellmethode en vergelijken deze met de uitlijnmethode.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Digibordlessen De week van de Mediawijsheid
[tumult_advanced_search]