Start

Start

Filters

Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?

Werkboekles

Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden in een relatie en gaan hierover in gesprek met elkaar via stellingen en discussie.

Samen leven – Omgaan met andere meningen

Werkboekles

Leerlingen oefenen met het herkennen en respecteren van verschillende meningen en leren hoe je op een constructieve manier omgaat met meningsverschillen.

Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?

Werkboekles

Leerlingen denken na over hun waarden en hoe zij deze zichtbaar maken in hun gedrag.

Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing

Werkboekles

Leerlingen denken na over hun persoonlijke grenzen en beschrijven hoe zij willen dat anderen met hen omgaan.

Samen leven – Welke houding vind jij fijn?

Werkboekles

Leerlingen denken na over welke houding zij prettig vinden in gesprekken en reflecteren op hun eigen houding tegenover anderen.

Geluk – Maken sociale media jou gelukkig?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken welke sociale-mediaberichten hen een positief of negatief gevoel geven en hoe ze met negatieve berichten kunnen omgaan.

Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hoe ze zelf bijdragen aan het geluk van anderen en maken samen een challenge om nog aardiger voor elkaar te zijn.

Geluk – Denk jezelf gelukkig

Werkboekles

Leerlingen leren hoe hun gedachten invloed hebben op hun gevoel en oefenen met het ombuigen van negatieve gedachten naar positieve.

Geluk – Waar word jij gelukkig van?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken wat geluk voor hen betekent door een mindmap te maken en hun eigen gelukscijfer te reflecteren.

Presenteren – Scan: Hoe goed presenteer jij al?

Werkboekles

Leerlingen reflecteren met een scan op hun presentatievaardigheden, zoals omgaan met zenuwen, stemgebruik, houding en publiek betrekken.

Presenteren – Stappenplan: Een presentatie maken

Stappenplan

Leerlingen leren in vijf overzichtelijke stappen hoe ze een duidelijke en aantrekkelijke PowerPoint-presentatie opbouwen.

Presenteren – In-de-vakles-opdracht: Leerstof presenteren

Werkboekles

Leerlingen presenteren een deel van de leerstof aan klasgenoten als voorbereiding op een toets, waarbij ze tegelijk oefenen met presenteren.

Presenteren – Plusopdracht: Maak je presentatie creatief

Werkboekles

Leerlingen bedenken hoe ze een presentatie extra creatief kunnen maken om het publiek te boeien en het presenteren leuker te maken.

Presenteren – Thuisopdracht: Overtuig je ouders

Werkboekles

Leerlingen maken een PowerPoint-presentatie om hun ouders ergens van te overtuigen en oefenen zo met presenteren in een realistische situatie.

Presenteren – Hoe maak je een presentatie?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze een goede PowerPoint-presentatie maken en gebruiken die hun verhaal versterkt in plaats van afleidt.

Presenteren – Hoe kom je over op je publiek?

Werkboekles

Leerlingen oefenen met houding, stemgebruik en contact maken tijdens presentaties om hun publiek beter te bereiken.

Presenteren – Hoe ga je om met zenuwen?

Werkboekles

Leerlingen leren omgaan met zenuwen bij het presenteren en schrijven een peptalk voor zichzelf en een ander.

Plannen – In-de-vakles-opdracht: SMART plannen voor een vak

Werkboekles

Leerlingen maken voor één specifiek vak een SMART-planning op basis van hun eigen leerwerk.

Plannen – Thuisopdracht: Takenlijst maken met je ouder

Werkboekles

Leerlingen maken samen met een ouder een takenlijst en oefenen met het handig ordenen van taken.

Plannen – Plusopdracht: Goede pauzes nemen

Werkboekles

Leerlingen ontdekken welke pauzes écht helpen om hun brein op te laden tijdens het leren.

Plannen – Hoe plan je een week?

Werkboekles

Leerlingen maken een haalbare weekplanning met behulp van een takenlijst en het SMART-principe.

Plannen – In welke volgorde doe je jouw taken? (basisles 2)

Werkboekles

Leerlingen leren hun taken in een logische, effectieve volgorde te zetten op basis van urgentie, belangrijkheid en afwisseling.

Plannen – Hoe maak je een takenlijst? (basisles 1)

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze een duidelijke en bruikbare takenlijst maken, als eerste stap in het plannen.

Leerstrategiën – Keuzeopdracht C: Een goed cijfer voor je toets

Werkboekles

Leerlingen oefenen met het analyseren en beantwoorden van toetsvragen om hun toetsresultaten te verbeteren.
[tumult_advanced_search]