Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
LOB
LOB
Filters
Alle content
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Talenten en Vaardigheden – Waar ben je goed in?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen talenten en vaardigheden en ontdekken hoe anderen hen daarin zien.
Talenten en Vaardigheden – Wat betekent jouw cijferlijst?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun cijferlijst om te ontdekken wat hun prestaties zeggen over hun talenten en vaardigheden.
Talenten en Vaardigheden – Thuisopdracht: Wat zien anderen in jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen vragen vier mensen uit hun omgeving welke talenten en vaardigheden zij bij hen herkennen.
Talenten en Vaardigheden – Portfolio-opdracht: Wat zegt dit over jou?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun talenten en vaardigheden en verwerken dit in een creatieve vorm naar keuze.
Zelfkennis – Welke karaktereigenschappen heb je?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun karaktereigenschappen met behulp van het Big Five-model en leren het verschil tussen karakter en gedrag.
Zelfkennis – Hoe maak jij keuzes?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun keuzestijl(en) en ontdekken wat ze nodig hebben om goede keuzes te maken.
Zelfkennis – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun kernkwaliteiten en onderzoeken bijbehorende valkuilen, uitdagingen en allergieën via het kernkwadrant.
Zelfkennis thuisopdracht – Waar word jij blij van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen houden een week lang dagelijks bij waar ze blij van worden en reflecteren op de rode draad in hun energiegevers.
Zelfkennis portfolio-opdracht – Wie ben jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken een karakterbeschrijving van zichzelf aan de hand van eigenschappen, keuzes en energiegevers.
Jouw netwerk – Wat doen de mensen in jouw omgeving?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke beroepen en opleidingen mensen in hun omgeving hebben gevolgd.
Jouw netwerk – Wie kan waarmee helpen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen brengen hun eigen netwerk en dat van de klas in kaart en ontdekken wie hen waarmee kan helpen.
Jouw netwerk – Thuisopdracht: Interview iemand uit je netwerk
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen interviewen iemand uit hun netwerk om meer te leren over een interessant beroep of opleiding.
Jouw netwerk – Portfolio-opdracht: Beroepenavond organiseren
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen organiseren gezamenlijk een beroepenavond met sprekers uit hun netwerk om meer te leren over verschillende beroepen.
Inleiding: Wat is LOB?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat LOB is, onderzoeken welke stappen zij zelf al hebben gezet in hun schoolkeuzeproces en verkennen hoe LOB op hun eigen school is ingericht.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over LOB
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken stellingen over LOB met hun ouders of opvoeders, zodat zij ook betrokken raken bij het loopbaanoriëntatieproces.
Inleiding: Hoe maak je keuzes voor jouw toekomst?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken in hoeverre ze al weten wat ze willen in de toekomst, maken kennis met de vijf loopbaanvragen en bedenken hoe deze hen helpen bij het maken van keuzes.
Inleiding: Waar sta je nu?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen benoemen elkaars positieve kenmerken, maken een mindmap over zichzelf en verwerken dit in een persoonlijke portfolio-pagina.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over de loopbaan van je ouder/opvoeder
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen gaan met hun ouder of opvoeder in gesprek over diens loopbaan, belangrijke keuzes en tips voor hun eigen toekomst.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten, herkennen kwaliteiten bij anderen en koppelen deze aan passende profielen.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zeggen je beste vakken over jou?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken zij het leukst vinden, wat ze daarin goed kunnen en bij welke beroepen deze vakken passen.
Wie ben ik en wat kan ik? – Thuisopdracht: In gesprek over jouw kwaliteiten en talenten
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders of opvoeders hun kwaliteiten en talenten en vullen op basis daarvan hun profielwijzer verder in.
Wat wil ik? – Wat zijn jouw interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun persoonlijke interesses aan de hand van favoriete tv-programma’s, hun vrije tijdsbesteding en de profielwijzer.
Wat wil ik? – Wat vind jij belangrijk?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij belangrijk vinden in hun loopbaan en bij het maken van keuzes, en leren dit onder woorden te brengen.
Wat wil ik? – Thuisopdracht: Wat zegt jouw speelgoed over je interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders of opvoeders wat hun favoriete speelgoed van vroeger zegt over hun (beroeps)interesses.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]