Wat heb je aan deze les?In deze les bedenken jullie hoe je van dit jaar een topjaar maakt. Zo voelt iedereen zich prettig in de klas! Na deze les kun je:
Wat heb je aan deze les?In deze les ontdek je nieuwe dingen over je klasgenoten. Dat is leuk, want zo leer je ze beter kennen. Na deze les kun je:
In de klas hebben we allemaal één doel voor ogen: dat iedere leerling zich veilig en welkom voelt. Toch is dat niet altijd vanzelfsprekend, zeker voor LHBTQIA+-jongeren. Veel leerlingen vragen zich af: “Ben ik vrij
Tumult viert 25 jaar: Een kwart eeuw samen leren, leven en inspireren Op 22 november 2024 vierden we met trots ons 25-jarig bestaan in de Polder Amsterdam. Een moment om terug te blikken op een
Het lijkt wel of pubers vroeger veel beter wisten wat ze wilden worden. Komt dat omdat ze vroeger minder keus hadden? Of omdat ze vaak wilden worden wat hun vader of moeder ook was geworden?
Het blijft een eeuwige strijd om je leerlingen te motiveren en activeren tijdens de les. Hoe maak je leerlingen nou net zo verslaafd aan jouw lessen als aan hun telefoons of Playstation? Probeer het eens
We willen allemaal zo graag dat het goed gaat met onze leerlingen. De keerzijde is dat we hierdoor steeds meer zijn gaan problematiseren. De prestatiedruk op school wordt hoger, leerlingen krijgen nog altijd te maken
Mentorvragen Mentoren zijn de spil op middelbare scholen en krijgen regelmatig met uitdagende situaties te maken. Soms handel je die zo af, maar soms is het gecompliceerder en vraag je je af: hoe pak ik
De Amerikaanse verkiezingen zijn een uitstekende kans om politiek in de klas bespreekbaar te maken. Het contrast tussen de standpunten van Donald Trump en Kamala Harris biedt veel stof tot nadenken. Hoe bespreek je deze
Woorden leren (of begrippen) kan op veel verschillende manieren. Iedereen heeft hierin een eigen voorkeur. Vaak kiezen leerlingen voor een manier waarmee ze voor hun gevoel snel en gemakkelijk de woordjes kunnen leren. Maar is
Het kan hangen en wurgen zijn om je leerlingen ervan te overtuigen een planning te maken en die ook nog te volgen. “Maar meneer, ik heb écht geen planning nodig!” Of: “Ik houd me toch
Een planning uitvoeren lijkt soms wel de grootste uitdaging voor leerlingen. Maar wees eerlijk: is dat niet net zo voor docenten en mentoren? Komkommertijd? Je moet die ene les voor havo 2 nog voorbereiden, deze