Wat heb je aan deze les?In deze les maak je kennis met verschillende manieren van woordjes leren. Dat is handig, want zo ontdek je hoe jij het snelst en gemakkelijkst woordjes leert. Na deze les
Wat heb je aan deze les?Een planning op papier geeft overzicht. Maar een digitale planning kun je weer makkelijk bijstellen. Wat voor planner werkt voor jou het beste? Dat onderzoek je in deze opdracht.
Wat heb je aan deze les?Hoeveel tijd kost twintig woordjes leren? Hoe lang ben je bezig met een hoofdstuk lezen? Dat ontdek je in deze opdracht. Zo weet je beter hoeveel tijd je voortaan moet
Wat heb je aan deze les? In deze les leer je hoe je een planning maakt en uitvoert voor een week waarin je veel toetsen hebt. Ook leer je beter inschatten hoeveel tijd je taken
Wat heb je aan deze les? In deze les zet je jouw taken op een handige volgorde. Je doet de belangrijke taken eerst en wisselt taken af. Zo blijf je geconcentreerd en zijn je taken
Wat heb je aan deze les?In deze les leer je hoe je een huiswerkplanning maakt. Dat is handig, want zo ga je goed voorbereid aan de slag en kun je sneller werken. Na deze les
Wat heb je aan deze les?In deze les leer je welke rollen er allemaal zijn in een pestsituatie. Dat is handig, want zo kun je vanuit je eigen rol een pestsituatie oplossen. Na deze les
Wat heb je aan deze les?In deze les leer je wat je als klas kunt doen tegen pesten. Dat is belangrijk, want zo zorg je er samen voor dat niemand wordt gepest. Na deze les
Wat heb je aan deze les?In deze les leer je hoe je doelen stelt. Dat is handig, want dat helpt je om zowel op school als daarbuiten meer te bereiken. Na deze les kun je:
Wat heb je aan deze les?In deze les bedenken jullie hoe je van dit jaar een topjaar maakt. Zo voelt iedereen zich prettig in de klas! Na deze les kun je:
Wat heb je aan deze les?In deze les ontdek je nieuwe dingen over je klasgenoten. Dat is leuk, want zo leer je ze beter kennen. Na deze les kun je:
Wat voor beloningen kunnen leerlingen zichzelf geven als ze een taak afronden? Wat moeten ze eigenlijk allemaal doen? Met dit stappenplan bied je leerlingen de structuur om aan de slag te gaan met zichzelf motiveren.
In deze les leer je de leerlingen over presenteren. Eerst bekijken de leerlingen een stukje van de belangrijkste presentatie van het jaar: de troonrede. Daarna oefenen de leerlingen zelf met presenteren. Docenteninstructie: Open de PowerPoint.
TIP: Zo werk je met onze interactieve PowerPoints in je les. In deze derde en laatste De-Gouden-Weken-les uit de reeks van drie lessen, bedenken de leerlingen manieren waarop zij een probleem kunnen oplossen.
In het kader van Wereld Daklozendag (10 oktober) hebben we een video gemaakt met Fabian Weergang, voormalig thuis- en dakloze. Hij vertelt over zijn ervaring als dakloze en hoe hij hieruit is gekomen, het perfecte
In de klas hebben we allemaal één doel voor ogen: dat iedere leerling zich veilig en welkom voelt. Toch is dat niet altijd vanzelfsprekend, zeker voor LHBTQIA+-jongeren. Veel leerlingen vragen zich af: “Ben ik vrij
Tumult viert 25 jaar: Een kwart eeuw samen leren, leven en inspireren Op 22 november 2024 vierden we met trots ons 25-jarig bestaan in de Polder Amsterdam. Een moment om terug te blikken op een
Het lijkt wel of pubers vroeger veel beter wisten wat ze wilden worden. Komt dat omdat ze vroeger minder keus hadden? Of omdat ze vaak wilden worden wat hun vader of moeder ook was geworden?
Het blijft een eeuwige strijd om je leerlingen te motiveren en activeren tijdens de les. Hoe maak je leerlingen nou net zo verslaafd aan jouw lessen als aan hun telefoons of Playstation? Probeer het eens