Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Zelfregulatie
Zelfregulatie
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen – Hoe houd jij je planning vol? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun planning uit basisles 1 en ontdekken wat hen helpt of belemmert om die vol te houden.
Plannen – Stappenplan: Zo maak je een goede planning
Stappenplan
Leerlingen leren in zes overzichtelijke stappen hoe ze een realistische planning maken én volhouden.
Plannen – Keuzeopdracht A: Zo doe je de belangrijke taken eerst
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken te ordenen op basis van belangrijkheid en urgentie, zodat ze eerst doen wat echt nodig is.
Plannen – Keuzeopdracht C: Zo stel je nooit meer uit
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken en testen manieren om zichzelf te motiveren en uitstelgedrag te voorkomen.
Leerstrategieën – Hoe word je beter in leren? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen kiezen en testen een nieuwe leerstrategie en reflecteren op de effectiviteit ervan.
Leerstrategieën – Stappenplan: Zo leer je effectief
Stappenplan
Leerlingen leren in vijf concrete stappen hoe ze hun leerwerk effectief voorbereiden, uitvoeren en controleren.
Plannen – In welke volgorde doe je jouw taken? (basisles 2)
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hun taken in een logische, effectieve volgorde te zetten op basis van urgentie, belangrijkheid en afwisseling.
Plannen – Hoe plan je een week?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken een haalbare weekplanning met behulp van een takenlijst en het SMART-principe.
Plannen – Plusopdracht: Goede pauzes nemen
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke pauzes écht helpen om hun brein op te laden tijdens het leren.
Plannen – Thuisopdracht: Takenlijst maken met je ouder
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken samen met een ouder een takenlijst en oefenen met het handig ordenen van taken.
Plannen – In-de-vakles-opdracht: SMART plannen voor een vak
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken voor één specifiek vak een SMART-planning op basis van hun eigen leerwerk.
Presenteren – Hoe ga je om met zenuwen?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren omgaan met zenuwen bij het presenteren en schrijven een peptalk voor zichzelf en een ander.
Presenteren – Hoe kom je over op je publiek?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen oefenen met houding, stemgebruik en contact maken tijdens presentaties om hun publiek beter te bereiken.
Presenteren – Hoe maak je een presentatie?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een goede PowerPoint-presentatie maken en gebruiken die hun verhaal versterkt in plaats van afleidt.
Presenteren – Thuisopdracht: Overtuig je ouders
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken een PowerPoint-presentatie om hun ouders ergens van te overtuigen en oefenen zo met presenteren in een realistische situatie.
Presenteren – In-de-vakles-opdracht: Leerstof presenteren
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen presenteren een deel van de leerstof aan klasgenoten als voorbereiding op een toets, waarbij ze tegelijk oefenen met presenteren.
Presenteren – Stappenplan: Een presentatie maken
Stappenplan
Leerlingen leren in vijf overzichtelijke stappen hoe ze een duidelijke en aantrekkelijke PowerPoint-presentatie opbouwen.
Presenteren – Scan: Hoe goed presenteer jij al?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen reflecteren met een scan op hun presentatievaardigheden, zoals omgaan met zenuwen, stemgebruik, houding en publiek betrekken.
Geluk – Maken sociale media jou gelukkig?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke sociale-mediaberichten hen een positief of negatief gevoel geven en hoe ze met negatieve berichten kunnen omgaan.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over welke houding zij prettig vinden in gesprekken en reflecteren op hun eigen houding tegenover anderen.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke grenzen en beschrijven hoe zij willen dat anderen met hen omgaan.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun waarden en hoe zij deze zichtbaar maken in hun gedrag.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het herkennen en respecteren van verschillende meningen en leren hoe je op een constructieve manier omgaat met meningsverschillen.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]