Zelfreflectie

Zelfreflectie

Interesses – Wat vind je van je vakken?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken ze leuk, vervelend of neutraal vinden en waarom.

Interesses – Thuisopdracht: Wat zegt jouw media-gebruik over jou?

Werkboekles

Leerlingen analyseren hun kijk-, lees- en luistergedrag om te ontdekken wat dat zegt over hun interesses.

Zelfkennis – Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hun kernkwaliteiten en onderzoeken bijbehorende valkuilen, uitdagingen en allergieën via het kernkwadrant.

Zelfkennis thuisopdracht – Waar word jij blij van?

Werkboekles

Leerlingen houden een week lang dagelijks bij waar ze blij van worden en reflecteren op de rode draad in hun energiegevers.

Zelfkennis portfolio-opdracht – Wie ben jij?

Werkboekles

Leerlingen maken een karakterbeschrijving van zichzelf aan de hand van eigenschappen, keuzes en energiegevers.

Jouw netwerk – Wie kan waarmee helpen?

Werkboekles

Leerlingen brengen hun eigen netwerk en dat van de klas in kaart en ontdekken wie hen waarmee kan helpen.

Identiteit – Wie wil je zijn?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken welke aspecten van hun identiteit ze zelf kunnen beïnvloeden en reflecteren op wie ze willen zijn.

Conflicten voorkomen en oplossen – Thuisopdracht: In gesprek over ruzie

Werkboekles

Leerlingen voeren thuis een gesprek met iemand met wie ze weleens ruzie of onenigheid hebben gehad.

Communiceren – Meesterproef: Help een nieuwkomer op sociale media!

Werkboekles

Leerlingen oefenen luistervaardigheden door een situatie na te spelen waarin ze iemand helpen met sociale media.

Mondeling presenteren – thuisopdracht: Oefenen met ouders

Werkboekles

Leerlingen oefenen hun presentatie thuis en vragen feedback aan ouders of opvoeders.
[tumult_advanced_search]