Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Zelfkennis
Zelfkennis
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe ga je met conflicten om?
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat een conflict is, hoe zij zelf met conflicten omgaan en hoe ze die constructief kunnen oplossen.
Samen leven – Wat is respect?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat respect betekent, voor wie of wat ze respect hebben, en hoe ze hierover in gesprek kunnen gaan.
Samen leven – Hoe ga je om met groepsdruk?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ervaren wat groepsdruk is, onderzoeken hoe zij reageren in groepssituaties en leren hoe ze hiermee om kunnen gaan.
Samen leven – Hoe ziet de dag van een ander eruit?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verplaatsen zich in het dagelijks leven van een klasgenoot om verschillen en overeenkomsten te ontdekken.
Samen leven – Wie is belangrijk voor jou?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over wie belangrijk voor hen is en bedenken een verrassing voor die persoon.
Samen leven – Thuisopdracht: Gesprek over respect
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen gaan thuis met hun ouders of opvoeders in gesprek over respect en bespreken overeenkomsten en verschillen in hun opvattingen.
Zelfvertrouwen – Waar ben jij trots op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken waar ze trots op zijn en maken een creatieve pronkpagina om hun kwaliteiten te vieren.
Zelfvertrouwen – Hoe kom jij voor jezelf op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen hoe ze stevig kunnen staan en op een zelfverzekerde manier voor zichzelf kunnen opkomen in lastige situaties.
Zelfvertrouwen – Hoe blijf je rustig?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken en ervaren verschillende manieren om met onrustige gedachten om te gaan.
Inleiding: Wat is LOB?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat LOB is, onderzoeken welke stappen zij zelf al hebben gezet in hun schoolkeuzeproces en verkennen hoe LOB op hun eigen school is ingericht.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over LOB
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken stellingen over LOB met hun ouders of opvoeders, zodat zij ook betrokken raken bij het loopbaanoriëntatieproces.
Inleiding: Hoe maak je keuzes voor jouw toekomst?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken in hoeverre ze al weten wat ze willen in de toekomst, maken kennis met de vijf loopbaanvragen en bedenken hoe deze hen helpen bij het maken van keuzes.
Inleiding: Waar sta je nu?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen benoemen elkaars positieve kenmerken, maken een mindmap over zichzelf en verwerken dit in een persoonlijke portfolio-pagina.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over de loopbaan van je ouder/opvoeder
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen gaan met hun ouder of opvoeder in gesprek over diens loopbaan, belangrijke keuzes en tips voor hun eigen toekomst.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten, herkennen kwaliteiten bij anderen en koppelen deze aan passende profielen.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zeggen je beste vakken over jou?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken zij het leukst vinden, wat ze daarin goed kunnen en bij welke beroepen deze vakken passen.
Wie ben ik en wat kan ik? – Thuisopdracht: In gesprek over jouw kwaliteiten en talenten
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders of opvoeders hun kwaliteiten en talenten en vullen op basis daarvan hun profielwijzer verder in.
Wat wil ik? – Wat zijn jouw interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun persoonlijke interesses aan de hand van favoriete tv-programma’s, hun vrije tijdsbesteding en de profielwijzer.
Wat wil ik? – Wat vind jij belangrijk?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij belangrijk vinden in hun loopbaan en bij het maken van keuzes, en leren dit onder woorden te brengen.
Wat wil ik? – Thuisopdracht: Wat zegt jouw speelgoed over je interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders of opvoeders wat hun favoriete speelgoed van vroeger zegt over hun (beroeps)interesses.
Wat voor werk past bij mij? – Wat voor beroepen zijn er allemaal?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke beroepen er zijn, welke kenmerken daarbij horen en welke beroepen bij henzelf en hun klasgenoten passen.
Wat voor werk past bij mij? – Thuisopdracht: Welke werkkenmerken passen bij jou?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders of opvoeders welke werkkenmerken bij hen passen en ontdekken of zij interesse hebben in het werk van hun ouders of dat van een klasgenoot.
Wie kan mij helpen? – Hoe ziet jouw netwerk eruit?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat een netwerk is, brengen hun eigen netwerk in kaart en leren hoe zij het kunnen gebruiken bij hun loopbaanontwikkeling.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vakken kies je?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de opbouw van profielen en maken keuzes voor profielvakken en keuzevakken.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]