Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Zelfkennis
Zelfkennis
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Kennismaken – Hoe leer je je klasgenoten beter kennen?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken nieuwe kanten van hun klasgenoten door middel van persoonlijke foto’s, goede vragen en gerichte observaties.
Samen leven – Hoe maak je iemand vrolijk?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe zij anderen blij kunnen maken en ervaren wat positief gedrag doet voor henzelf én hun omgeving.
Samen leven – Hoe ga je om met groepsdruk?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ervaren wat groepsdruk is, hoe ze erop reageren en hoe ze ermee om kunnen gaan.
Samen leven – Thuisopdracht: Hoe goed kennen jullie elkaar?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders/opvoeders hoe goed ze elkaars voorkeuren, meningen en gewoontes kennen.
Zelfvertrouwen – Van welke gedachten word jij vrolijk?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les onderzoeken leerlingen hoe gedachten invloed hebben op hun gevoel en gedrag, en oefenen ze met het ombuigen van negatieve gedachten.
Zelfvertrouwen – Hoe neem je het initiatief?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken of ze initiatiefnemers of afwachters zijn en oefenen met beide rollen in een groepsopdracht.
Zelfvertrouwen – Hoe vertrouw je op jezelf?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten, leren wanneer deze kwaliteiten van pas komen en oefenen met het vragen van hulp aan anderen.
Zelfvertrouwen – Plusopdracht: Complimenten geven
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen geven elkaar persoonlijke complimenten om elkaars zelfvertrouwen te versterken.
Zelfvertrouwen – Thuisopdracht: Waar ben jij goed in?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders/opvoeders waar zij en de ander goed of minder goed in zijn.
Communiceren – Hoe voer je een goed gesprek?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen oefenen met actief luisteren, samenvatten en doorvragen om een goed gesprek te kunnen voeren.
Communiceren – Wat zet jij op sociale media?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen socialemediagebruik en maken een campagne over de voor- en nadelen van sociale media.
Communiceren – Plusopdracht: Emoji’s en wat je ermee zegt
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat ze communiceren met emoji’s en reflecteren op hun eigen gebruik ervan.
Communiceren – Thuisopdracht: Hoe gebruik jij je telefoon?
Havo
,
Vmbo t
Werkboekles
Leerlingen analyseren hun eigen telefoongebruik en vergelijken dit met dat van hun ouders of verzorgers.
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe ga je met conflicten om?
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat een conflict is, hoe zij zelf met conflicten omgaan en hoe ze die constructief kunnen oplossen.
Samen leven – Wat is respect?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat respect betekent, voor wie of wat ze respect hebben, en hoe ze hierover in gesprek kunnen gaan.
Samen leven – Hoe ga je om met groepsdruk?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ervaren wat groepsdruk is, onderzoeken hoe zij reageren in groepssituaties en leren hoe ze hiermee om kunnen gaan.
Samen leven – Hoe ziet de dag van een ander eruit?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen verplaatsen zich in het dagelijks leven van een klasgenoot om verschillen en overeenkomsten te ontdekken.
Samen leven – Wie is belangrijk voor jou?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen denken na over wie belangrijk voor hen is en bedenken een verrassing voor die persoon.
Samen leven – Thuisopdracht: Gesprek over respect
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen gaan thuis met hun ouders of opvoeders in gesprek over respect en bespreken overeenkomsten en verschillen in hun opvattingen.
Zelfvertrouwen – Waar ben jij trots op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken waar ze trots op zijn en maken een creatieve pronkpagina om hun kwaliteiten te vieren.
Zelfvertrouwen – Hoe kom jij voor jezelf op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen oefenen hoe ze stevig kunnen staan en op een zelfverzekerde manier voor zichzelf kunnen opkomen in lastige situaties.
Zelfvertrouwen – Hoe blijf je rustig?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken en ervaren verschillende manieren om met onrustige gedachten om te gaan.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]