Visueel leren

Visueel leren

Plannen – keuzeopdracht: Houd overzicht over je grote taak

Werkboekles

Leerlingen leren een grote taak op te splitsen in behapbare deeltaken en deze overzichtelijk te plannen.

Leerstrategieën – Keuzeopdracht A: Maak je aantekeningen visueel

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hoe het combineren van beeld en tekst hen helpt om informatie beter te onthouden.

Leerstrategieën – Hoe maak je overzichtelijke aantekeningen?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze duidelijke en gestructureerde aantekeningen maken tijdens een les met behulp van de uitlijnmethode.

Leerstrategieën – Hoe onthoud je alles wat je moet leren?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hoe het geheugen werkt en leren informatie onthouden met behulp van de geheugenpaleistechniek.

Leerstrategieën – Klusopdracht: Verbeelden en groeperen

Werkboekles

Leerlingen leren informatie beter te onthouden door gebruik te maken van de technieken verbeelden en groeperen.

Leerstrategieën – Hoe word je beter in leren? (basisles 2)

Werkboekles

Leerlingen kiezen en testen een nieuwe leerstrategie en reflecteren op de effectiviteit ervan.

Leerstrategiën – Keuzeopdracht A: Leer je tekst met een mindmap

Werkboekles

Leerlingen leren een tekst te verwerken en onthouden met behulp van een mindmap.
[tumult_advanced_search]