Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Sociale vaardigheden
Sociale vaardigheden
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Zelfvertrouwen – Hoe kom je voor jezelf op?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze op een rustige, eerlijke manier voor zichzelf kunnen opkomen. Door situaties na te spelen en elkaar tips te geven, oefenen ze hoe ze hun grenzen kunnen aangeven.
Zelfvertrouwen – Hoe ga je om met emoties?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
In deze les leren leerlingen de vier basisemoties en hoe deze zich in verschillende situaties kunnen uiten. Ze oefenen met het herkennen, uitbeelden en op een gezonde manier omgaan met emoties.
Zelfvertrouwen – Extra opdracht (Plusopdracht)
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
In deze plusopdracht onderzoeken leerlingen hoe lichaamshouding invloed heeft op hun zelfvertrouwen. Door houdingen na te bootsen leren ze het verschil herkennen tussen een onzekere en zelfverzekerde uitstraling.
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe ga je om met ruzie?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen op welke manieren je ruzies kunt oplossen en wanneer welke aanpak handig is. Ze oefenen verschillende situaties in een spel en leren reflecteren op hun eigen gedrag tijdens conflicten.
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe voorkom je vooroordelen?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
In deze les leren leerlingen het verschil tussen feiten en vooroordelen, en hoe snel men op uiterlijk of groepen oordeelt. Ze oefenen met herkennen en doorbreken van vooroordelen door te reflecteren en interviewvragen op te
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe ze zelf bijdragen aan het geluk van anderen en maken samen een challenge om nog aardiger voor elkaar te zijn.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het herkennen en respecteren van verschillende meningen en leren hoe je op een constructieve manier omgaat met meningsverschillen.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden in een relatie en gaan hierover in gesprek met elkaar via stellingen en discussie.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen en oefenen met het geven van advies bij situaties waarin grenzen overschreden (kunnen) worden.
Identiteit – De versies van jou
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke verschillende versies er van henzelf bestaan en herkennen dat ook bij hun klasgenoten.
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij en anderen voor elkaar doen en bedenken een concrete actie om een ander (en zichzelf) gelukkiger te maken.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke houding zij zelf prettig vinden in gesprekken en hoe hun eigen houding anderen beïnvloedt.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren hun persoonlijke grenzen herkennen, aangeven en respectvol communiceren naar anderen.
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]