Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online (Plus)
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Reflectie
Reflectie
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Waar sta je nu?
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat op dit moment belangrijk voor hen is en leggen dit vast in een persoonlijke foto.
Interesses – Wat doe je graag?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat ze graag doen en wat dit zegt over hun interesses.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden in een relatie en gaan hierover in gesprek met elkaar via stellingen en discussie.
Identiteit – Denken in hokjes
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hokjesdenken is en welke gevolgen het heeft voor hoe we naar anderen en onszelf kijken.
Identiteit – De versies van jou
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke verschillende versies er van henzelf bestaan en herkennen dat ook bij hun klasgenoten.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke geluk en verkennen hoe hun behoeftes volgens Maslow’s piramide daaraan bijdragen.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe gedachten invloed hebben op hun geluk en leren negatieve gedachten ombuigen naar helpende, constructieve gedachten.
Geluk – Hoe gebruik je sociale media om gelukkiger te zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun socialemediagebruik en bedenken hoe zij het positiever kunnen inzetten voor hun eigen geluk.
Zelfvertrouwen – Thuisopdracht: Waar ben jij goed in?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders/opvoeders waar zij en de ander goed of minder goed in zijn.
Kennismaken – Thuisopdracht: Test je ouders
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen testen hoe goed hun ouders of opvoeders voorbereid zijn op het nieuwe schooljaar en bespreken de uitkomsten in de klas.
Wat wil ik? – les: Wat vind jij belangrijk?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat zij belangrijk vinden bij het maken van keuzes door middel van stellingen, een dobbelspel en een klassikale uitwisseling.
LOB-taken – Overzichtsschema
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken kennis met verschillende LOB-taken waarin ze hun kwaliteiten en interesses onderzoeken, informatie verzamelen via hun netwerk en praktijkervaring, en reflecteren op hun profielkeuze.
Omgaan met conflicten – Hoe ga je om met ruzie?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen manier van ruziemaken en leren hoe ze conflicten constructiever kunnen oplossen.
Omgaan met conflicten – Klopt alles wat je denkt?
Havo
,
Vmbo t
|
Jaar 1
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe snel je op basis van aannames of vooroordelen conclusies trekt — en waarom het belangrijk is om verder te vragen.
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]