Presenteren

Presenteren

De 5e survival skill: effectieve schriftelijke en mondelinge communicatie

Blog

Als je goed kunt presenteren, samenwerken, plannen etc., dan heb je daar je hele leven voordeel van. Als uitgever van lesmateriaal over vaardigheden, benadrukken we dat constant. Maar ja, dat is logisch natuurlijk! Eén van

Het geheim van aansprekend onderwijs: enthousiasme en weten waarom!

Blog

Ok, stel je voor: je neemt ongeveer 70 pubers die al een heel weekend met elkaar in een soort jeugdherberg slapen. Je zet ze samen met een klein groepje volwassenen in een gymzaal. Nu is

Uitbreiding werkvorm ‘Presenteren: doe ‘ns gek!

Werkvorm

Leerlingen leren presenteren op een creatieve, boeiende manier die kijkers actief betrekt en presentatievaardigheden versterkt.

Werken met Nearpod: mijn ervaringen

Blog

Eerder schreef ik al over de interactieve presentatietool Nearpod. Ik was heel enthousiast over deze tool. Inmiddels heb ik de tool in een echte les gebruikt. Benieuwd naar hoe ik dit college heb ingericht en

Vaardigheden uit Tumult in de brugklas #4: mondeling presenteren

Blog

Mijn eerste spreekbeurt ging over luchtballonnen. Het was in groep 6 van de basisschool en ik was hartstikke nerveus. Spreken voor een groep gaat me inmiddels makkelijker af. Maar ik ben ook een behoorlijk aantal

Prinsjesdag: hoe presenteer je?

Digibordles

PRESENTEREN | De koning presenteert de miljoenennota. Welke tips kunnen jullie hem geven?

Mijn meest speciale feest

Werkboekles

Leerlingen presenteren hun favoriete feest aan klasgenoten en reflecteren op wat het voor hen betekent. Ze ontdekken de rol van rituelen, familie, sfeer en persoonlijke voorkeuren bij feestmomenten.

Laat zien waar je in gelooft – Van overtuiging naar actie

Werkboekles

Leerlingen brengen hun overtuiging tot leven in een folder en politieke partij. Ze leren hoe je met woorden, beelden en daden anderen kunt overtuigen van waar jij in gelooft.

Jouw heldentoespraak – van droom naar daad

Werkboekles

Leerlingen schrijven en presenteren een persoonlijke heldentoespraak over een ideaal dat zij belangrijk vinden. Ze leren hoe krachtige woorden mensen kunnen raken en in beweging zetten.

Communiceren – hoe maak je duidelijk wat je bedoelt?

Werkboekles

In deze les leren leerlingen hoe hun houding invloed heeft op hoe hun woorden overkomen. Ze oefenen met het combineren van lichaamstaal en gesproken tekst om een duidelijke boodschap over te brengen.

Communiceren – wat zegt je houding? (plusopdracht)

Werkboekles

In deze opdracht oefenen leerlingen met het herkennen en combineren van lichaamstaal en gesproken tekst. Ze ontdekken hoe houding en gezichtsuitdrukking invloed hebben op wat je zegt – of denkt te zeggen.

Wat voor werk past bij mij? – Uit welke domeinen kun je kiezen?

Werkboekles

Leerlingen maken spelenderwijs kennis met de mbo-domeinen en ontdekken welk domein bij hun interesses past.

Wat voor werk past bij mij? – Hoe oriënteer je je op vervolgopleidingen?

Werkboekles

Leerlingen oriënteren zich op mbo-opleidingen door onderzoek te doen naar beroepen, kansen op werk en persoonlijke voorkeuren.

Interesses – Portfolio-opdracht: Moodboard over jezelf

Werkboekles

Leerlingen maken een moodboard om hun interesses visueel samen te vatten en reflecteren op wat dit zegt over henzelf.
[tumult_advanced_search]