Vaardigheden leer je door te doen en te oefenen. Op jouw niveau en in verschillende situaties. In ons nieuwe abonnement Tumult in de brugklas zitten daarom heel diverse opdrachten. Met deze opdrachten kun je op
Het lesmateriaal van Tumult wordt op heel veel verschillende manieren gebruikt. Het wordt klassikaal ingezet, op andere scholen worden themaweken georganiseerd of krijgen slechts een aantal leerlingen in de klas les met het Tumultmateriaal. Super,
Hoe de structuur van het nieuwe lesmateriaal tot stand is gekomen heb je hier, hier en hier al kunnen lezen. Maar hoe verloopt de laatste fase, de fase waarin wij eigenlijk alles uit handen geven
In eerdere blogs bespraken we onder andere differentiatiemogelijkheden, de verschillende opdrachten en de meesterproeven die bij het werkboek Tumult in de Brugklas hoort. We hebben expres lesmateriaal gemaakt wat op verschillende manieren toegepast kan worden.
In eerdere blogs gaven we uitleg over het raamwerk van het nieuwe Tumult in de brugklas (studievaardigheden) werkboek. Tijd om ook eens te kijken naar het nieuwe LOB dossier dus. LOB dossier? Ja: LoopbaanOriëntatie en
We vernieuwen ons lesmateriaal. Dat heeft al geresulteerd in de nieuwe titels Tumult in de brugklas 1 havo/vwo (voor studievaardigheden) en Tumult LOB dossier 2 vmbo-t en vmbo-bkg’ (voor loopbaanoriëntatie en –begeleiding). De eerste scholen
In de vorige blog in deze serie beschreef ik onze zoektocht naar een krachtige leerlijn voor sociaal-emotionele vaardigheden. We laten je graag meekijken met de uitkomst. Hoe gaat onze leerlijn er dan uit zien? De
Hoe kun je leerlingen levensechte ervaringen laten opdoen? Alleen door het ook écht te doen, dachten wij! Dus geen ‘stel-je-voor-opdrachten’ of rollenspellen in de les, maar heldere, praktijkgerichte opdrachten voor buiten het klaslokaal. Met de
Natuurlijk heb ik wel een idee: nieuwe (geïntegreerde) vakken, minder of andere toetsing en examinering, professionalisering van docenten en natuurlijk gebruik maken van de mogelijkheden van digitalisering. Om maar wat te noemen. Maar wie weet
Wij geloven in feedback. Alleen dan word je beter! Feedback vragen over ons materiaal doen we door middel van enquêtes (voor leerlingen en docenten) en veel contact met docenten. We wilden ook graag eens praten