Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Totaalaanbod
Mentoraatscan
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Download brochure 25/26
Contact
Team
FAQ
Missie & visie
Webshop
Thema's
Keuzes maken
Keuzes maken
Filters
Alle thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Wat wil ik? – les: Wat vind jij belangrijk?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat zij belangrijk vinden bij het maken van keuzes door middel van stellingen, een dobbelspel en een klassikale uitwisseling.
Wat voor werk past bij mij? – Thuisopdracht: Werkkenmerken onderzoeken
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders/opvoeders welke werkkenmerken bij hen passen en bespreken dit later in de klas.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Hoe kies je een profiel?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun profielkeuze door te oefenen met kiezen, terug te kijken naar hun LOB-traject en hun uiteindelijke keuze te presenteren.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vakken kies je?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de structuur van profielen en maken keuzes voor hun profiel-, keuze- en beroepsgerichte vakken.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Thuisopdracht: profielkeuze bespreken
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun profielkeuze met hun ouders/opvoeders en reflecteren klassikaal op overeenkomsten en verschillen in mening.
LOB-taken – Overzichtsschema
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen maken kennis met verschillende LOB-taken waarin ze hun kwaliteiten en interesses onderzoeken, informatie verzamelen via hun netwerk en praktijkervaring, en reflecteren op hun profielkeuze.
Inleiding – Hoe kies je wat je na het vmbo gaat doen?
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hoe ver ze zijn in hun keuzeproces voor een vervolgopleiding en maken plannen om openstaande loopbaanvragen te beantwoorden.
Inleiding – Waar sta je nu?
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun huidige gevoel en positie in het keuzeproces door middel van foto’s, filmpjes en reflectie met klasgenoten.
Inleiding – Thuisopdracht: activiteiten voor studiekeuze
Vmbo bkg
|
Jaar 3
,
Jaar 4
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders/opvoeders welke activiteiten zij samen kunnen ondernemen om een goede keuze te maken voor een vervolgopleiding.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Hoe kies jij?
Vmbo bkg
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen manier van keuzes maken en leren hoe ze bewuster en beter keuzes kunnen nemen.
Meer laden
Online lesmateriaal (Tumult Plus Online)
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Fysieke werkboeken
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overzicht werkboeken
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Tumult in de Brugklas Compact
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Overig aanbod
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Mentortrainingen
Werken met Tumult training
Onze trainers
Mentoraatscan voor teamleiders
Bekijk het volledige Plus Online-aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus Online
Mentortrainingen: inclusief gratis kennismakingspakket
[tumult_advanced_search]