Interesses

Interesses

Interesses – Wat doe je graag?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken wat ze graag doen en wat dit zegt over hun interesses.

Interesses – Wat vind je van je vakken?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken ze leuk, vervelend of neutraal vinden en waarom.

Interesses – Thuisopdracht: Wat zegt jouw media-gebruik over jou?

Werkboekles

Leerlingen analyseren hun kijk-, lees- en luistergedrag om te ontdekken wat dat zegt over hun interesses.

Interesses – Portfolio-opdracht: Moodboard over jezelf

Werkboekles

Leerlingen maken een moodboard om hun interesses visueel samen te vatten en reflecteren op wat dit zegt over henzelf.

Wat wil ik? – Wat zijn jouw interesses?

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hun persoonlijke interesses aan de hand van favoriete tv-programma’s, hun vrije tijdsbesteding en de profielwijzer.

Wat wil ik? – Thuisopdracht: Wat zegt jouw speelgoed over je interesses?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders of opvoeders wat hun favoriete speelgoed van vroeger zegt over hun (beroeps)interesses.

Wat voor werk past bij mij? – Uit welke profielen kun je kiezen?

Werkboekles

Leerlingen verdiepen zich in de verschillende profielen op hun school, koppelen deze aan kwaliteiten, interesses en beroepen, en presenteren hun bevindingen.

Wat wil ik? – Wat zijn jouw interesses?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hun interesses aan de hand van favoriete tv-programma’s, hun vrije tijd en de Profielwijzer.

LOB-taken – Overzichtsschema

Werkboekles

Leerlingen maken kennis met verschillende LOB-taken waarin ze hun kwaliteiten en interesses onderzoeken, informatie verzamelen via hun netwerk en praktijkervaring, en reflecteren op hun profielkeuze.
[tumult_advanced_search]