Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Aantekeningen maken
Aantekeningen maken
Filters
Alle thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Leerstrategieën – Hoe maak je aantekeningen?
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze belangrijke informatie herkennen en deze beknopt en duidelijk kunnen opschrijven tijdens het luisteren of lezen.
Leerstrategieën – In-de-vaklesopdracht: Aantekeningen maken en vergelijken
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen maken beurtelings aantekeningen tijdens een uitleg en leren door het vergelijken en aanvullen van elkaars notities.
Leerstrategieën – Klusopdracht: Aantekeningen maken bij een filmpje
Vmbo t
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het maken van korte, duidelijke aantekeningen door te kijken naar een filmpje op Schooltv en pauzeren wanneer nodig.
Leren – In-de-vakles-opdracht: Teksten leren
Vmbo bkg
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een vaktekst actief kunnen verwerken en begrijpen door middel van een gestructureerde aanpak.
Leren – Plusopdracht: Tekst leren met een woordweb
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen leren een tekst door de belangrijkste informatie visueel te ordenen in een woordweb.
Leerstrategieën – Hoe maak je overzichtelijke aantekeningen?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze met de uitlijnmethode duidelijke en leerbare aantekeningen maken tijdens een uitleg of les.
Leerstrategieën – Hoe maak je een tijdbalk bij een tekst?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze een tekst omzetten in een tijdbalk om gebeurtenissen visueel en overzichtelijk weer te geven.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Vragensamenvatting maken voor een toets
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze extra opdracht helpen leerlingen hun docent door toetsvragen te maken op basis van een vragensamenvatting van de lesstof.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Aantekeningen maken – digitaal of op papier?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze opdracht ontdek je of je beter aantekeningen maakt op je laptop/tablet of met pen en papier.
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]