Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Werkboekles
Werkboekles
Filters
Alle content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Presenteren – Scan: Hoe goed presenteer jij al?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Studievaardigheden
Werkboekles
Leerlingen reflecteren met een scan op hun presentatievaardigheden, zoals omgaan met zenuwen, stemgebruik, houding en publiek betrekken.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat geluk voor hen betekent door een mindmap te maken en hun eigen gelukscijfer te reflecteren.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hoe hun gedachten invloed hebben op hun gevoel en oefenen met het ombuigen van negatieve gedachten naar positieve.
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe ze zelf bijdragen aan het geluk van anderen en maken samen een challenge om nog aardiger voor elkaar te zijn.
Geluk – Maken sociale media jou gelukkig?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke sociale-mediaberichten hen een positief of negatief gevoel geven en hoe ze met negatieve berichten kunnen omgaan.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over welke houding zij prettig vinden in gesprekken en reflecteren op hun eigen houding tegenover anderen.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke grenzen en beschrijven hoe zij willen dat anderen met hen omgaan.
Samen leven – Hoe laat jij zien wat je belangrijk vindt?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun waarden en hoe zij deze zichtbaar maken in hun gedrag.
Samen leven – Omgaan met andere meningen
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het herkennen en respecteren van verschillende meningen en leren hoe je op een constructieve manier omgaat met meningsverschillen.
Liefde – Wat vind je belangrijk in een relatie?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over wat zij belangrijk vinden in een relatie en gaan hierover in gesprek met elkaar via stellingen en discussie.
Liefde – Is het oké voor allebei?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen en oefenen met het geven van advies bij situaties waarin grenzen overschreden (kunnen) worden.
Liefde – Sexting: hoe houd je het leuk?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun eigen grenzen bij sexting en leren hoe je op een veilige en respectvolle manier omgaat met seksueel getinte berichten.
Liefde – Liefde in alle soorten en maten
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in seksuele diversiteit en leren zonder vooroordelen luisteren naar mensen uit de LHBTIQA+-gemeenschap.
Identiteit – Wie wil je zijn?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke aspecten van hun identiteit ze zelf kunnen beïnvloeden en reflecteren op wie ze willen zijn.
Identiteit – Denken in hokjes
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat hokjesdenken is en welke gevolgen het heeft voor hoe we naar anderen en onszelf kijken.
Identiteit – Wie ben je online?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen online identiteit en reflecteren op hoe zij zichzelf online presenteren en hoe dat overkomt op anderen.
Identiteit – De versies van jou
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke verschillende versies er van henzelf bestaan en herkennen dat ook bij hun klasgenoten.
Geluk – Waar word jij gelukkig van?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen denken na over hun persoonlijke geluk en verkennen hoe hun behoeftes volgens Maslow’s piramide daaraan bijdragen.
Geluk – Denk jezelf gelukkig
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe gedachten invloed hebben op hun geluk en leren negatieve gedachten ombuigen naar helpende, constructieve gedachten.
Geluk – Hoe maak je een ander gelukkig?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij en anderen voor elkaar doen en bedenken een concrete actie om een ander (en zichzelf) gelukkiger te maken.
Geluk – Hoe gebruik je sociale media om gelukkiger te zijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun socialemediagebruik en bedenken hoe zij het positiever kunnen inzetten voor hun eigen geluk.
Geluk – Plusopdracht: Mentale gezondheid (angst & depressie)
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren wat angst en depressie zijn en wat je kunt doen als jijzelf of iemand anders hiermee te maken heeft.
Samen leven – Welke houding vind jij fijn?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke houding zij zelf prettig vinden in gesprekken en hoe hun eigen houding anderen beïnvloedt.
Samen leven – Jouw gebruiksaanwijzing
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leren hun persoonlijke grenzen herkennen, aangeven en respectvol communiceren naar anderen.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Digibordlessen De week van de Mediawijsheid
[tumult_advanced_search]