Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Werkboekles
Werkboekles
Filters
Alle content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Leerstrategieën – Hoe maak je een vragensamenvatting?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze de inhoud van een tekst kunnen samenvatten door bij elke alinea een gerichte vraag te bedenken en te beantwoorden.
Leerstrategieën – Hoe onthoud je makkelijk nieuwe dingen?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen hoe ze hun voorkennis kunnen inzetten om nieuwe informatie beter te onthouden.
Leerstrategieën – Hoe bereik je je doelen?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze duidelijke, haalbare en meetbare doelen kunnen stellen en wat ze nodig hebben om die te bereiken.
Leerstrategieën – Hoe bereid je een toets voor?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze zich goed kunnen voorbereiden op toetsen door problemen te analyseren, tips te verzamelen en strategieën te delen.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Vragensamenvatting maken voor een toets
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze extra opdracht helpen leerlingen hun docent door toetsvragen te maken op basis van een vragensamenvatting van de lesstof.
Leerstrategieën – Klusopdracht: Woorden onthouden met verbeelden en groeperen
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze opdracht leren leerlingen Duitse woorden beter onthouden door ze te groeperen en te verbeelden met tekeningen.
Leerstrategieën – Plusopdracht: Aantekeningen maken – digitaal of op papier?
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze opdracht ontdek je of je beter aantekeningen maakt op je laptop/tablet of met pen en papier.
Leerstrategieën – Thuisopdracht: Samen een doel stellen
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze thuisopdracht stellen leerling en ouder samen een concreet doel op en bedenken ze hoe ze elkaar kunnen helpen om dat te bereiken.
Plannen – De vijf gouden regels bij plannen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
In deze opdracht ontdekken leerlingen hoe herhalen en taakafwisseling helpen om effectiever te leren en plannen.
Plannen- keuzeopdracht: Kies jouw planner
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke planner het beste bij hen past door verschillende soorten planners uit te proberen en te vergelijken.
Plannen – keuzeopdracht: Houd overzicht over je grote taak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren een grote taak op te splitsen in behapbare deeltaken en deze overzichtelijk te plannen.
Plannen – keuzeopdracht: Zo houd je jouw planning vol
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken waarom hun planning soms misloopt en bedenken oplossingen om beter vol te houden.
Plannen – keuzeopdracht: Zo doe je de belangrijkste taken eerst
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen met behulp van het Eisenhower-schema.
Plannen – kernopdracht: Hoe plan jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
In deze opdracht reflecteren leerlingen op hun eigen manier van plannen en maken ze een realistische planning voor een drukke periode.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht A: Maak je aantekeningen visueel
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe het combineren van beeld en tekst hen helpt om informatie beter te onthouden.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht B: Zo krijg je lange teksten onder de knie
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen oefenen met gespreid en actief leren van lange teksten met verschillende strategieën.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht C: De juiste leerstrategie voor elk vak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken vakspecifieke leerstrategieën via interviews of online onderzoek.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht D: Een slimme aanpak tijdens de toets
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen analyseren moeilijke toetsvragen en passen effectieve toetsstrategieën toe.
Leerstrategieën – Kernopdracht: Welke leerstrategieën gebruik jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leerstrategieën en passen deze aan voor een aankomende toets.
Leerstrategieën – Infographicbespreking: Slimmer leren? Zo doe je dat
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de werking van het geheugen en leren waarom bepaalde leerstrategieën níét effectief zijn.
Plannen – Hoe stel je prioriteiten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hun schooltaken te ordenen op belangrijkheid en plannen deze in op basis van prioriteit.
Plannen – Hoe plan je jouw toetsweek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een realistische planning maken voor de toetsweek door deeltaken te formuleren en tijd slim in te schatten.
Plannen – Klusopdracht: De 1-2-3-methode
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen door hun taken te ordenen volgens de 1-2-3-methode.
Plannen – Plusopdracht: Grote taak plannen met tops & tips
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken een planning voor een grote taak en reflecteren hierop met behulp van tips en tops.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]