Rosette blikt terug op haar stage bij Tumult

Gepubliceerd op: 12 juli 2022
Door: Rosette Verboom

Tumult biedt altijd plaats voor talentvolle studenten die zich willen ontwikkelen en daarom is er altijd ruimte voor stagiair(e)s! De afgelopen maanden liep Rosette Verboom stage bij Tumult. In deze blog deelt ze het hoe en waarom van de stage en de bijbehorende leermomenten!

Waarom stage bij Tumult?

“Ik wilde de grens tussen zorg en onderwijs opzoeken. Ik heb voordat ik Onderwijskunde ging studeren gewerkt in de zorg, vandaar. Tumult richt zich op mentoren die veel bezig zijn met het mentale welzijn van studenten. Daarnaast biedt Tumult materiaal aan over reflectie- en sociaal-emotionele vaardigheden. Hier zit een direct verband tussen zorg en onderwijs: dus eigenlijk een hele logische stap om hier stage te lopen! Tijdens de stage heb ik me bezig gehouden met de Tumult Academy. Ik heb onderzoek gedaan naar microlearning en heb meegewerkt aan het maken van de eerste online leerpaden.”

Wat was het doel van de stage?

“Ik heb onderzoek gedaan naar microlearning om de Tumult Academy van theoretisch perspectief te voorzien. Ik heb uitgezocht wat microlearning is en hoe dat op de beste manier ingezet kan worden. Microlearning is kortgezegd: leren van korte stukjes informatie, bijvoorbeeld in een blog, infographic, video etc. De vraag is hoe die korte leermomenten effectief bijdragen aan het leren van vaardigheden. Daarbij speelt dat in de Tumult Academy zowel een online aanbod beschikbaar is als fysieke trainingen. Ook dat verband heb ik onderzocht.”

Rosette en Maartje Tumult
Rosette Verboom (links) en Maartje Kaag (rechts).

Hoe heb je je onderzoek en stage georganiseerd?

“Ik heb een literatuuronderzoek gedaan en veel gelezen over dit onderwerp. Dat onderzoek documenteerde ik en op basis daarvan maakte ik een advies voor Tumult. Hieruit ontstond een lijstje met do’s en don’ts. Deze lijst was vervolgens een goede houvast bij het bouwen van de content in de Tumult Academy.”

Wat is het resultaat van je stage?

“Ik heb het gewenste doel gehaald: een theoretische onderbouwing voor de content in de Tumult Academy. Met uitleg over het ’70:20:10 model’ (verhouding formeel en informeel leren), Performance Support (‘on the spot leren’, op het moment dat het probleem zich voordoet) en microlearning. De lijst met do’s en don’ts was bij het maken van content een concreet en handig middel. Leuk vond ik het om na de theorie ook concreet mee te werken aan het maken van de content en de invulling van de eerste trainingen.”

En nu?

“Ik blijf voor de komende maanden een aantal dagen per week bij Tumult werken. Ik neem vanuit mijn stage vooral mee dat brainstormen en ideëen verzamelen heel waardevol kan zijn en ik hoop in mijn loopbaan een plek te vinden of te creëren waarin dat blijft bestaan. Het leuke van Tumult is ieders open en leergierige houding: die moet altijd blijven! En tenslotte komt ook uit mijn onderzoek naar voren dat het waardevol is om ‘blended’ te leren: een combinatie maken van online (online leerpaden) en fysiek (fysieke trainingen op school)!”

Laat van je horen!

Heb jij ideeën over de Tumult Academy? Wil je meer weten, leerpaden zien of heb je content wensen? Laat van je horen! We zijn bereikbaar op info@tumultgroep.nl of 020-421 51 2 9

Misschien vind je dit ook interessant

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Search