Plus

Plus

Filters

Leerstrategieën – Hoe maak je een vragensamenvatting?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze een tekst kunnen samenvatten door er zelf vragen over te stellen en die kort te beantwoorden.

Leerstrategieën – Hoe lees je sneller?

Werkboekles

Leerlingen meten hun leessnelheid en oefenen met technieken om sneller en efficiënter te lezen.

Leerstrategieën – Hoe maak je overzichtelijke aantekeningen?

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze duidelijke en gestructureerde aantekeningen maken tijdens een les met behulp van de uitlijnmethode.

Plannen – In-de-vaklesopdracht: Huiswerkplanning met je vakdocent

Werkboekles

Leerlingen maken samen met hun vakdocent een realistische planning voor huiswerk van één vak.

Plannen – Thuisopdracht: Plannen met je ouders

Werkboekles

Leerlingen gaan thuis in gesprek met hun ouders over planningsstrategieën en verzamelen bruikbare tips.

Plannen – Plusopdracht: Grote taak plannen met tops & tips

Werkboekles

Leerlingen maken een planning voor een grote taak en reflecteren hierop met behulp van tips en tops.

Plannen – Klusopdracht: De 1-2-3-methode

Werkboekles

Leerlingen leren prioriteiten stellen door hun taken te ordenen volgens de 1-2-3-methode.

Plannen – Hoe plan je jouw toetsweek

Werkboekles

Leerlingen leren hoe ze een realistische planning maken voor de toetsweek door deeltaken te formuleren en tijd slim in te schatten.

Plannen – Hoe stel je prioriteiten

Werkboekles

Leerlingen leren hun schooltaken te ordenen op belangrijkheid en plannen deze in op basis van prioriteit.

Leerstrategieën – Infographicbespreking: Slimmer leren? Zo doe je dat

Werkboekles

Leerlingen verdiepen zich in de werking van het geheugen en leren waarom bepaalde leerstrategieën níét effectief zijn.

Leerstrategieën – Kernopdracht: Welke leerstrategieën gebruik jij?

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken hun eigen leerstrategieën en passen deze aan voor een aankomende toets.

Leerstrategieën – Keuzeopdracht D: Een slimme aanpak tijdens de toets

Werkboekles

Leerlingen analyseren moeilijke toetsvragen en passen effectieve toetsstrategieën toe.

Leerstrategieën – Keuzeopdracht C: De juiste leerstrategie voor elk vak

Werkboekles

Leerlingen ontdekken vakspecifieke leerstrategieën via interviews of online onderzoek.

Leerstrategieën – Keuzeopdracht B: Zo krijg je lange teksten onder de knie

Werkboekles

Leerlingen oefenen met gespreid en actief leren van lange teksten met verschillende strategieën.

Leerstrategieën – Keuzeopdracht A: Maak je aantekeningen visueel

Werkboekles

Leerlingen ontdekken hoe het combineren van beeld en tekst hen helpt om informatie beter te onthouden.

Stappenplan – leerstrategieën

Stappenplan

Leerstrategieën stap voor stap.

Plannen – stappenplan

Stappenplan

Stappenplan voor een goede voorbereiding.

Plannen – kernopdracht: Hoe plan jij?

Werkboekles

In deze opdracht reflecteren leerlingen op hun eigen manier van plannen en maken ze een realistische planning voor een drukke periode.

Plannen – keuzeopdracht: Zo doe je de belangrijkste taken eerst

Werkboekles

Leerlingen leren prioriteiten stellen met behulp van het Eisenhower-schema.

Plannen – keuzeopdracht: Zo houd je jouw planning vol

Werkboekles

Leerlingen onderzoeken waarom hun planning soms misloopt en bedenken oplossingen om beter vol te houden.

Plannen – keuzeopdracht: Houd overzicht over je grote taak

Werkboekles

Leerlingen leren een grote taak op te splitsen in behapbare deeltaken en deze overzichtelijk te plannen.

Plannen- keuzeopdracht: Kies jouw planner

Werkboekles

Leerlingen ontdekken welke planner het beste bij hen past door verschillende soorten planners uit te proberen en te vergelijken.

Plannen – De vijf gouden regels bij plannen

Werkboekles

In deze opdracht ontdekken leerlingen hoe herhalen en taakafwisseling helpen om effectiever te leren en plannen.

Leerstrategieën – Thuisopdracht: Samen een doel stellen

Werkboekles

In deze thuisopdracht stellen leerling en ouder samen een concreet doel op en bedenken ze hoe ze elkaar kunnen helpen om dat te bereiken.
[tumult_advanced_search]