Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Jaar 3
Jaar 3
Filters
Wat wil ik? – Wat vind jij belangrijk?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij belangrijk vinden in hun loopbaan en bij het maken van keuzes, en leren dit onder woorden te brengen.
Wat wil ik? – Wat zijn jouw interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun persoonlijke interesses aan de hand van favoriete tv-programma’s, hun vrije tijdsbesteding en de profielwijzer.
Wie ben ik en wat kan ik? – Thuisopdracht: In gesprek over jouw kwaliteiten en talenten
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders of opvoeders hun kwaliteiten en talenten en vullen op basis daarvan hun profielwijzer verder in.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zeggen je beste vakken over jou?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken zij het leukst vinden, wat ze daarin goed kunnen en bij welke beroepen deze vakken passen.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten, herkennen kwaliteiten bij anderen en koppelen deze aan passende profielen.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over de loopbaan van je ouder/opvoeder
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen gaan met hun ouder of opvoeder in gesprek over diens loopbaan, belangrijke keuzes en tips voor hun eigen toekomst.
Inleiding: Waar sta je nu?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen benoemen elkaars positieve kenmerken, maken een mindmap over zichzelf en verwerken dit in een persoonlijke portfolio-pagina.
Inleiding: Hoe maak je keuzes voor jouw toekomst?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken in hoeverre ze al weten wat ze willen in de toekomst, maken kennis met de vijf loopbaanvragen en bedenken hoe deze hen helpen bij het maken van keuzes.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over LOB
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken stellingen over LOB met hun ouders of opvoeders, zodat zij ook betrokken raken bij het loopbaanoriëntatieproces.
Inleiding: Wat is LOB?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat LOB is, onderzoeken welke stappen zij zelf al hebben gezet in hun schoolkeuzeproces en verkennen hoe LOB op hun eigen school is ingericht.
Conflicten voorkomen en oplossen – Thuisopdracht: In gesprek over conflicten thuis
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen gaan thuis in gesprek over conflicten en hoe ze daarmee omgaan.
Conflicten voorkomen en oplossen – Plusopdracht: Informatiefolder tegen online pesten
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken online pesten en maken hierover een informatiefolder met tips en uitleg.
Conflicten voorkomen en oplossen – Wat doe je tegen discriminatie?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat discriminatie is, hoe het voelt en wat ze kunnen doen om het tegen te gaan.
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe voorkom je conflicten?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ervaren wat conflicten zijn en oefenen met oplossingsgerichte manieren om ermee om te gaan.
Conflicten voorkomen en oplossen – Wat doe jij tegen pesten?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken de verschillende rollen bij pesten en leren hoe zij pesten kunnen helpen stoppen.
Communiceren – Thuisopdracht: Lesje sociale media
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen leggen hun ouders/opvoeders uit hoe sociale media werken en wat zij ermee doen.
Communiceren – Plusopdracht: Teken de kamer
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met doorvragen via het tekenen van de kamer van een klasgenoot.
Communiceren – Hoe zorg je dat je elkaar goed begrijpt?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen met het helder uitleggen van informatie en leren actief luisteren met behulp van het LSD-model.
Communiceren – Wat zet jij op internet?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat er online over hen te vinden is en denken na over hun digitale voetafdruk.
Zelfvertrouwen – Thuisopdracht: Dankbaarheidsmomenten met ouders
Werkboekles
Leerlingen bedenken samen met hun ouders/opvoeders een week lang elke dag iets waar ze dankbaar voor zijn.
Zelfvertrouwen – Plusopdracht: Tips tegen onzekerheid
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen geven elkaar anoniem tips over onzekerheden en koppelen deze aan manieren om rustig te worden.
Zelfvertrouwen – Hoe blijf je rustig?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken en ervaren verschillende manieren om met onrustige gedachten om te gaan.
Zelfvertrouwen – Hoe kom jij voor jezelf op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen oefenen hoe ze stevig kunnen staan en op een zelfverzekerde manier voor zichzelf kunnen opkomen in lastige situaties.
Zelfvertrouwen – Waar ben jij trots op?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen ontdekken waar ze trots op zijn en maken een creatieve pronkpagina om hun kwaliteiten te vieren.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]