Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Jaar 1
Jaar 1
Filters
Leerstrategieën – Hoe maak je een vragensamenvatting?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een tekst kunnen samenvatten door er zelf vragen over te stellen en die kort te beantwoorden.
Leerstrategieën – Hoe lees je sneller?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen meten hun leessnelheid en oefenen met technieken om sneller en efficiënter te lezen.
Leerstrategieën – Hoe maak je overzichtelijke aantekeningen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze duidelijke en gestructureerde aantekeningen maken tijdens een les met behulp van de uitlijnmethode.
Plannen – In-de-vaklesopdracht: Huiswerkplanning met je vakdocent
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken samen met hun vakdocent een realistische planning voor huiswerk van één vak.
Plannen – Thuisopdracht: Plannen met je ouders
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen gaan thuis in gesprek met hun ouders over planningsstrategieën en verzamelen bruikbare tips.
Plannen – Plusopdracht: Grote taak plannen met tops & tips
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen maken een planning voor een grote taak en reflecteren hierop met behulp van tips en tops.
Plannen – Klusopdracht: De 1-2-3-methode
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen door hun taken te ordenen volgens de 1-2-3-methode.
Plannen – Hoe plan je jouw toetsweek
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze een realistische planning maken voor de toetsweek door deeltaken te formuleren en tijd slim in te schatten.
Plannen – Hoe stel je prioriteiten
Havo
,
Vwo
|
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen leren hun schooltaken te ordenen op belangrijkheid en plannen deze in op basis van prioriteit.
Leerstrategieën – Infographicbespreking: Slimmer leren? Zo doe je dat
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de werking van het geheugen en leren waarom bepaalde leerstrategieën níét effectief zijn.
Leerstrategieën – Kernopdracht: Welke leerstrategieën gebruik jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun eigen leerstrategieën en passen deze aan voor een aankomende toets.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht D: Een slimme aanpak tijdens de toets
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen analyseren moeilijke toetsvragen en passen effectieve toetsstrategieën toe.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht C: De juiste leerstrategie voor elk vak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken vakspecifieke leerstrategieën via interviews of online onderzoek.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht B: Zo krijg je lange teksten onder de knie
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen oefenen met gespreid en actief leren van lange teksten met verschillende strategieën.
Leerstrategieën – Keuzeopdracht A: Maak je aantekeningen visueel
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe het combineren van beeld en tekst hen helpt om informatie beter te onthouden.
Stappenplan – leerstrategieën
Stappenplan
Leerstrategieën stap voor stap.
Plannen – stappenplan
Stappenplan
Stappenplan voor een goede voorbereiding.
Plannen – kernopdracht: Hoe plan jij?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
In deze opdracht reflecteren leerlingen op hun eigen manier van plannen en maken ze een realistische planning voor een drukke periode.
Plannen – keuzeopdracht: Zo doe je de belangrijkste taken eerst
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren prioriteiten stellen met behulp van het Eisenhower-schema.
Plannen – keuzeopdracht: Zo houd je jouw planning vol
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken waarom hun planning soms misloopt en bedenken oplossingen om beter vol te houden.
Plannen – keuzeopdracht: Houd overzicht over je grote taak
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen leren een grote taak op te splitsen in behapbare deeltaken en deze overzichtelijk te plannen.
Plannen- keuzeopdracht: Kies jouw planner
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke planner het beste bij hen past door verschillende soorten planners uit te proberen en te vergelijken.
Plannen – De vijf gouden regels bij plannen
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
In deze opdracht ontdekken leerlingen hoe herhalen en taakafwisseling helpen om effectiever te leren en plannen.
Leerstrategieën – Thuisopdracht: Samen een doel stellen
Vmbo t
|
Jaar 2
Werkboekles
In deze thuisopdracht stellen leerling en ouder samen een concreet doel op en bedenken ze hoe ze elkaar kunnen helpen om dat te bereiken.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]