Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
LOB
LOB
Filters
Alle content
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Ondernemerschap – Jouw businessplan
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen werken hun ondernemingsidee uit in een businessplan en pitchen dit om feedback te krijgen en hun plan aan te scherpen.
Hoe kom je er? – Hoe zijn anderen er gekomen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken de loopbaan van een inspirerend persoon en ontdekken hoe onverwachte stappen en interesses tot succes kunnen leiden.
Hoe kom je er? – Hoe maak je SMART doelen?
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze persoonlijke doelen concreet en haalbaar kunnen maken met behulp van de SMART-methode.
Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.
Hoe kom je er? – Thuisopdracht: Maak een doel van een volwassene SMART
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen helpen een volwassene uit hun omgeving om een doel SMART te formuleren, waardoor ze de methode nog beter leren toepassen.
Afronding portfolio: Terugblikken en vooruitkijken op je LOB-proces
Havo
,
Vwo
|
Jaar 3
LOB
Werkboekles
Leerlingen reflecteren op hun LOB-proces, kijken vooruit naar hun profielkeuze en benoemen wat ze hebben geleerd.
Inleiding – Hoe maak je keuzes voor jouw toekomst?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hoe zij nu al bezig zijn met hun toekomst en leren de vijf loopbaanvragen kennen die hen helpen bij het maken van keuzes.
Inleiding – Waar sta je nu?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten en maken een eerste portfolio-pagina die laat zien wie ze zijn.
Inleiding – Thuisopdracht: Loopbaan van je ouder/opvoeder
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouder/opvoeder hoe hun loopbaan eruitziet en welke lessen zij daaruit kunnen trekken.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten en die van anderen met behulp van spelvormen en een profielwijzer.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zeggen je beste vakken over jou?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat hun favoriete of beste vakken over hun kwaliteiten en toekomstmogelijkheden zeggen.
Wie ben ik en wat kan ik? – thuisopdracht: Kwaliteiten en talenten met ouders/opvoeders
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen gaan in gesprek met hun ouders/opvoeders over hun kwaliteiten en vullen op basis daarvan hun Profielwijzer verder aan.
Wat wil ik? – Wat zijn jouw interesses?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken hun interesses aan de hand van favoriete tv-programma’s, hun vrije tijd en de Profielwijzer.
Wat wil ik? – les: Wat vind jij belangrijk?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat zij belangrijk vinden bij het maken van keuzes door middel van stellingen, een dobbelspel en een klassikale uitwisseling.
Wat wil ik? – thuisopdracht: Wat zegt jouw speelgoed over jouw interesses?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders/opvoeders wat hun favoriete speelgoed uit hun jeugd zegt over hun (beroeps)interesses.
Wat voor werk past bij mij? – Wat voor beroepen zijn er allemaal?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke beroepen en beroepskenmerken bij hen en hun klasgenoten passen.
Wat voor werk past bij mij? – Uit welke profielen kun je kiezen?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de verschillende profielen, maken een informatieposter en koppelen deze aan hun eigen interesses en mogelijke beroepen.
Wat voor werk past bij mij? – Thuisopdracht: Werkkenmerken onderzoeken
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders/opvoeders welke werkkenmerken bij hen passen en bespreken dit later in de klas.
Wie kan mij helpen? – Thuisopdracht: Netwerk in kaart brengen
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen brengen samen met hun ouders/opvoeders hun netwerk in kaart en bespreken hoe dit netwerk kan helpen bij loopbaanoriëntatie.
Wie kan mij helpen? – Hoe ziet jouw netwerk eruit?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat een netwerk is, brengen hun eigen netwerk in kaart en leren hoe groot en waardevol dit kan zijn.
Wie kan mij helpen? – Hoe gebruik je jouw netwerk?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hoe ze hun netwerk en dat van klasgenoten kunnen inzetten om antwoorden op loopbaanvragen te vinden.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Hoe kies je een profiel?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun profielkeuze door te oefenen met kiezen, terug te kijken naar hun LOB-traject en hun uiteindelijke keuze te presenteren.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vakken kies je?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de structuur van profielen en maken keuzes voor hun profiel-, keuze- en beroepsgerichte vakken.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Thuisopdracht: profielkeuze bespreken
Vmbo bkg
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun profielkeuze met hun ouders/opvoeders en reflecteren klassikaal op overeenkomsten en verschillen in mening.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Alles over 'Week tegen pesten'
[tumult_advanced_search]