Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Burgerschap
Burgerschap
Filters
Alle content
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Zelfvertrouwen – Hoe kom je voor jezelf op?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze op een rustige, eerlijke manier voor zichzelf kunnen opkomen. Door situaties na te spelen en elkaar tips te geven, oefenen ze hoe ze hun grenzen kunnen aangeven.
Zelfvertrouwen – Hoe ga je om met emoties?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen de vier basisemoties en hoe deze zich in verschillende situaties kunnen uiten. Ze oefenen met het herkennen, uitbeelden en op een gezonde manier omgaan met emoties.
Zelfvertrouwen – Extra opdracht (Plusopdracht)
Werkboekles
In deze plusopdracht onderzoeken leerlingen hoe lichaamshouding invloed heeft op hun zelfvertrouwen. Door houdingen na te bootsen leren ze het verschil herkennen tussen een onzekere en zelfverzekerde uitstraling.
Zelfvertrouwen – Extra opdracht (Thuisopdracht)
Werkboekles
In deze thuisopdracht maken leerlingen samen met hun ouders of verzorgers afspraken over hoe ze met verschillende emoties omgaan. Dit helpt om elkaar beter te begrijpen en te ondersteunen bij emoties zoals boosheid, verdriet, angst
Communiceren – Hoe breng je een boodschap verbaal over?
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen hoe ze hun boodschap duidelijk kunnen overbrengen in een gesprek en hoe ze beter kunnen begrijpen wat een ander bedoelt. Ze leren omgaan met ruis in communicatie en oefenen met
Communiceren – Hoe breng je een boodschap non-verbaal over?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen dat communicatie niet alleen via woorden verloopt, maar ook via houding, gezichtsuitdrukking, gebaren en oogcontact. Ze oefenen met het inzetten van non-verbale signalen om hun boodschap duidelijker en overtuigender over
Communiceren – Hoe breng je een boodschap digitaal over?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen hoe ze verschillende digitale communicatiemiddelen effectief inzetten, afhankelijk van het doel en de doelgroep. Ze oefenen met het schrijven van berichten via WhatsApp, e-mail en sociale media.
Communiceren – Extra opdrachten (Plusopdracht)
Werkboekles
In deze opdracht analyseren leerlingen non-verbale communicatie aan de hand van foto’s. Ze leren hoe houding, mimiek, gebaren en oogcontact samen lichaamstaal vormen en wat deze uitstralen.
Communiceren – Extra opdrachten (Thuisopdracht)
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders of opvoeders een situatie waarin sprake was van miscommunicatie. Ze analyseren wat er misging en bedenken samen hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.
Conflicten voorkomen en oplossen – Is het plagen of pesten?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen het verschil tussen plagen en pesten. Ze maken als klas afspraken om pesten te voorkomen en stellen een stappenplan op voor als er toch wordt gepest.
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe ga je om met ruzie?
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen op welke manieren je ruzies kunt oplossen en wanneer welke aanpak handig is. Ze oefenen verschillende situaties in een spel en leren reflecteren op hun eigen gedrag tijdens conflicten.
Conflicten voorkomen en oplossen – Hoe voorkom je vooroordelen?
Werkboekles
In deze les leren leerlingen het verschil tussen feiten en vooroordelen, en hoe snel men op uiterlijk of groepen oordeelt. Ze oefenen met herkennen en doorbreken van vooroordelen door te reflecteren en interviewvragen op te
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]