Wie ben jij in de klas?

Wie ben jij in de klas?

Digibordles

Leerdoelen

Na deze les kunnen je leerlingen:

  • vertellen waarin zij helemaal zichzelf kunnen zijn in de klas;
  • ideeën bedenken waardoor iedereen helemaal zichzelf kan zijn in de klas.

Wat heb je nodig?

Tijd

50 minuten

Mag een jongen op ballet zitten? Maakt het uit in wat voor huis je woont? Heel kort haar bij een meisje; is dat oké? In deze les onderzoeken jullie of jullie in de klas écht jezelf kunnen zijn!

Start: wat ervaar jij? De leerlingen vullen individueel een vragenblad in met stellingen over 5 thema’s.

Kern: wat vinden jullie? De leerlingen bespreken in groepjes waarin ze wél en juist niet zichzelf kunnen zijn in de klas.

Afsluiting: wat kan anders? De leerlingen verzamelen ideeën om ervoor te zorgen dat iedereen zichzelf kan zijn.

Docenteninstructie: open de PowerPoint. Scroll naar beneden of gebruik de interactieve knoppen om de docenteninstructie te openen. 

[tumult_advanced_search]