Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Plus Online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Contenttypes
Contenttypes
Filters
LOB-taken – Compleet pakket: Oriëntatie op jezelf, beroepen en profielkeuze
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen voeren een reeks praktische en reflectieve LOB-taken uit om hun kwaliteiten, interesses, netwerk en profielkeuze te onderzoeken, te onderbouwen en te presenteren.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Thuisopdracht: Bespreek je profielkeuze
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken hun profielkeuze met ouders of opvoeders en reflecteren op eventuele overeenkomsten en verschillen in mening.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Welke vakken kies je?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de opbouw van profielen en maken keuzes voor profielvakken en keuzevakken.
Hoe bereik ik wat ik wil? – Hoe kies je een profiel?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hun profielkeuze maken door twijfels te onderzoeken, beschikbare informatie te gebruiken en hun keuze te presenteren.
Wie kan mij helpen? – Thuisopdracht: Breng het netwerk van je ouders/opvoeders in kaart
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken het netwerk van hun ouders of opvoeders en ontdekken welke interessante beroepscontacten daar onderdeel van uitmaken.
Wie kan mij helpen? – Hoe gebruik je jouw netwerk?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen leren hoe zij hun netwerk en dat van hun klasgenoten kunnen inzetten om loopbaanvragen te beantwoorden.
Wie kan mij helpen? – Hoe ziet jouw netwerk eruit?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat een netwerk is, brengen hun eigen netwerk in kaart en leren hoe zij het kunnen gebruiken bij hun loopbaanontwikkeling.
Wat voor werk past bij mij? – Thuisopdracht: Welke werkkenmerken passen bij jou?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders of opvoeders welke werkkenmerken bij hen passen en ontdekken of zij interesse hebben in het werk van hun ouders of dat van een klasgenoot.
Wat voor werk past bij mij? – Uit welke profielen kun je kiezen?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in de verschillende profielen op hun school, koppelen deze aan kwaliteiten, interesses en beroepen, en presenteren hun bevindingen.
Wat voor werk past bij mij? – Wat voor beroepen zijn er allemaal?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken welke beroepen er zijn, welke kenmerken daarbij horen en welke beroepen bij henzelf en hun klasgenoten passen.
Wat wil ik? – Thuisopdracht: Wat zegt jouw speelgoed over je interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken samen met hun ouders of opvoeders wat hun favoriete speelgoed van vroeger zegt over hun (beroeps)interesses.
Wat wil ik? – Wat vind jij belangrijk?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat zij belangrijk vinden in hun loopbaan en bij het maken van keuzes, en leren dit onder woorden te brengen.
Wat wil ik? – Wat zijn jouw interesses?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun persoonlijke interesses aan de hand van favoriete tv-programma’s, hun vrije tijdsbesteding en de profielwijzer.
Wie ben ik en wat kan ik? – Thuisopdracht: In gesprek over jouw kwaliteiten en talenten
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken met hun ouders of opvoeders hun kwaliteiten en talenten en vullen op basis daarvan hun profielwijzer verder in.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zeggen je beste vakken over jou?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken welke schoolvakken zij het leukst vinden, wat ze daarin goed kunnen en bij welke beroepen deze vakken passen.
Wie ben ik en wat kan ik? – Wat zijn jouw kwaliteiten?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hun eigen kwaliteiten, herkennen kwaliteiten bij anderen en koppelen deze aan passende profielen.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over de loopbaan van je ouder/opvoeder
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen gaan met hun ouder of opvoeder in gesprek over diens loopbaan, belangrijke keuzes en tips voor hun eigen toekomst.
Inleiding: Waar sta je nu?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen benoemen elkaars positieve kenmerken, maken een mindmap over zichzelf en verwerken dit in een persoonlijke portfolio-pagina.
Inleiding: Hoe maak je keuzes voor jouw toekomst?
Vmbo t
|
Jaar 2
LOB
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken in hoeverre ze al weten wat ze willen in de toekomst, maken kennis met de vijf loopbaanvragen en bedenken hoe deze hen helpen bij het maken van keuzes.
Inleiding – Thuisopdracht: In gesprek over LOB
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen bespreken stellingen over LOB met hun ouders of opvoeders, zodat zij ook betrokken raken bij het loopbaanoriëntatieproces.
Inleiding: Wat is LOB?
Vmbo bkg
,
Vmbo t
|
Jaar 1
LOB
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat LOB is, onderzoeken welke stappen zij zelf al hebben gezet in hun schoolkeuzeproces en verkennen hoe LOB op hun eigen school is ingericht.
Conflicten voorkomen en oplossen – Thuisopdracht: In gesprek over conflicten thuis
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen gaan thuis in gesprek over conflicten en hoe ze daarmee omgaan.
Conflicten voorkomen en oplossen – Plusopdracht: Informatiefolder tegen online pesten
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken online pesten en maken hierover een informatiefolder met tips en uitleg.
Conflicten voorkomen en oplossen – Wat doe je tegen discriminatie?
Vmbo bkg
|
Jaar 2
Burgerschap
,
Sociaal-emotionele vaardigheden
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat discriminatie is, hoe het voelt en wat ze kunnen doen om het tegen te gaan.
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Pesten
Keuzes maken
Motivatie
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Mediawijsheid
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Handleiding: werken met Tumult Plus
Digibordlessen De week van de Mediawijsheid
[tumult_advanced_search]