Ga naar de inhoud
Inloggen via Entree
Inloggen via Entree
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Aanbod online
Werkboeken
Tumult in de Brugklas Compact
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
CKV
Hoe werkt Tumult?
Tumult op maat
Academy
Mijn trainingen
Mentoraataanpak (4 bouwstenen)
Mentor Pro trainingen
Inspiratie/verdiepende trainingen
Werken met Tumult
Onze trainers
Evenementen
Nationale Mentorendag
Projectdag ‘Zo doen we dat’
Ouderavond ‘Tieners & hersenpannen’
Over Tumult
Contact
Team
FAQ
Missie
Webshop
Thema's
Contenttypes
Contenttypes
Filters
Geloofshelden: roeping, doorzetten en betekenis geven
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen verdiepen zich in geloofshelden en het concept ‘roeping’, en denken na over persoonlijke beproevingen. Ze leren dat volhouden en trouw blijven aan je overtuigingen ook in hun eigen leven van waarde is.
Jouw persoonlijke held – bewondering, betekenis en inspiratie
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken wat hun held voor hen betekent en waarom. Ze reflecteren op eigenschappen zoals moed, idealen en inspiratie, en brengen dit tot uiting in woord of beeld.
Helden: dapper zijn, geloven in iets, en het verschil maken
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen onderzoeken wat heldendom inhoudt en reflecteren op hun idealen en dappere keuzes. Ze ontdekken dat ook zij het verschil kunnen maken, net als hun eigen helden.
Laat zien waar je in gelooft – Van overtuiging naar actie
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen brengen hun overtuiging tot leven in een folder en politieke partij. Ze leren hoe je met woorden, beelden en daden anderen kunt overtuigen van waar jij in gelooft.
Geloof in de wereld: symbolen, verhalen en zingeving
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen verkennen verschillende godsdiensten en de rol van symbolen en verhalen in het geloof. Ze reflecteren op hun eigen overtuigingen en leren respectvol omgaan met religieuze diversiteit.
Waar geloof jij in? – Jouw binnenwereld in beeld
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen verkennen hun overtuigingen en brengen in kaart waar die vandaan komen. Ze leren hoe ouders, vrienden, media en omgeving invloed hebben op wat zij geloven.
Waar geloof jij in? – Vertrouwen, overtuiging en richting
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken waar zij zelf in geloven, wat hen drijft en hoe overtuigingen invloed hebben op keuzes. Ze reflecteren op morele situaties en leren dat geloof ook gaat over vertrouwen en identiteit.
Jouw eigen feestdag: vrijheid, waarden en creativiteit
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen staan stil bij de betekenis van 4 en 5 mei en ontwerpen hun eigen feestdag over wat zij belangrijk vinden. Ze leren zo hun waarden om te zetten in creatieve, concrete plannen.
Feest in de buitenwereld: geloven, rituelen en licht
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
,
Jaar 2
Werkboekles
Leerlingen ontdekken hoe religies over de hele wereld feestvieren en wat de betekenis is achter symbolen zoals licht en rituelen. Ze vergelijken feestdagen, reflecteren op tradities en brengen hun eigen kijk in beeld.
Mijn meest speciale feest
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen presenteren hun favoriete feest aan klasgenoten en reflecteren op wat het voor hen betekent. Ze ontdekken de rol van rituelen, familie, sfeer en persoonlijke voorkeuren bij feestmomenten.
Waarom vieren we feest?
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 1
Werkboekles
Leerlingen ontdekken waarom en met wie we feestvieren, en wat daarbij komt kijken. Ze reflecteren op feesten in hun eigen leven en de betekenis ervan in de samenleving.
Overhoren – zo help je je kind op de juiste manier
Artikel
Deze tekst helpt ouders om hun kind gericht te overhoren, afhankelijk van het type leerstof: kennis, toepassing of inzicht. Van woordjes tot samenvattingsvragen en rekenregels.
Huiswerk maken en toetsen leren – hoe kun je als ouder helpen?
Artikel
Dit artikel geeft ouders praktische handvatten om hun kind te ondersteunen bij huiswerk en toetsvoorbereiding, zonder de regie over te nemen.
Belonen – zo motiveer je je kind op een positieve manier
Artikel
Dit artikel laat ouders zien hoe beloningen kunnen helpen om pubers te motiveren voor taken waar ze weinig zin in hebben.
Pesten – wat kun je doen als ouder?
Artikel
Dit artikel helpt ouders signalen van pesten te herkennen en geeft praktische tips voor het gesprek met hun kind.
Werkblad: plannen met ouders / opvoeders
Werkvorm
In dit werkblad maken leerlingen samen met hun ouder of opvoeder een overzicht van hun schooltaken en plannen die in.
Werkblad: wat neem jij mee naar school?
Werkvorm
In dit werkblad denken leerlingen na over wat ze dagelijks nodig hebben om goed voorbereid naar school te gaan.
Werkblad weekplanning met tijdsmeting
Werkvorm
Met dit werkblad ontdekken leerlingen hoeveel tijd ze écht besteden aan hun geplande activiteiten.
Lesbrief aan of uit?!
Havo
,
Vmbo bkg
,
Vmbo t
,
Vwo
|
Jaar 2
,
Jaar 3
,
Jaar 4
Werkboekles
In deze les ontdekken leerlingen en hun ouder/opvoeder samen hoe vaak ze ‘aanstaan’ door smartphonegebruik. Ze reflecteren op hun eigen schermtijd, spelen een spel over digitale keuzes, en bespreken wat écht nodig is en wat
Tumult is vernieuwd: altijd het juiste mentormateriaal!
Artikel
Met Tumult heb je als mentor, teamleider of schoolleider altijd direct toegang tot passende lessen en ondersteuning. Deze demo laat zien hoe je met drie overzichtelijke licenties eenvoudig werkt rond actuele thema’s als motivatie, LOB
Ons klassenuitje organiseren!
Digibordles
KLASSENUITJE | Wie bedenkt het perfecte klassenuitje en komt met het beste plan? Misschien wordt jullie idee wel gekozen!
Hoe richt je een effectief LOB-dossier in?
Blog
Als mentoraat adviseur bij Tumult spreek ik regelmatig met middelbare scholen die zoeken naar een effectieve manier om hun LOB-dossier in te richten. Vooral voor het VMBO, waar een LOB-dossier verplicht is, blijkt het vinden
Zelfvertrouwen laten groeien en spanning verminderen: Angelica’s mentortips!
Blog
Zelfvertrouwen, in hoeverre sta je daar wel eens bij stil? Denk eens terug aan je eigen middelbare schooltijd. Welke docent gaf jou een berg zelfvertrouwen? En welke docent of mentor straalde rust en vertrouwen uit?
Help je leerlingen meer zelfvertrouwen en motivatie te ontwikkelen!
Blog
Als mentor speel je een cruciale rol in de persoonlijke ontwikkeling van je leerlingen. Jij kunt, samen met je klas, bijdragen aan een positief zelfbeeld, het vergroten van hun zelfvertrouwen en het versterken van hun
Meer laden
Soort content
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Blogs
Digibordlessen
Stappenplannen
Werkboeklessen
Categorieën
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Studievaardigheden
Sociaal-emotionele vaardigheden
LOB
Burgerschap
Mentorvaardigheden
Organisatie mentoraat
Actuele thema's
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Plannen
Motivatie
Keuzes maken
Pedagogisch klimaat
Leerstrategieën
Samenwerken
Toon alle thema's
Bekijk het volledige aanbod
Meer informatie 'Aanbod online'
Projectdag 'Zo doen we dat'!
[tumult_advanced_search]